Gå til innhold

Noen som har erfaring med høyt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått diagnosen, men vet ikke hva det innebærer i praksis. Hadde blitt glad hvis noen kan dele sine erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan ta opp mot 1 - 1,5 år før stoffskifteprøvene dine er tilbake til normalen. Vet om folk som har vært sykemeldt lenge pga høyt stoffskifte og de plagene som følger med. Så det innebærer behandling. MEN: det går alltid over :)

Skrevet

Min søster har det..Ikke sånn at det er "sykelig" til vanlig, men ved svangerskap så får hun slik "hyperem..:" et eller annet..iallefall blir hun farlig kvalm...For å si det enkelt.

I peridoer med stress og div så kan det hende at maten "går rett gjennom", og hun har alltid måtte på do 10 min etter middagen i større selskap. Til hverdags også, for den saks skyld.... Hun har liksom ikke fått det hardere enn at hun holder seg slank, for maten går så raskt gjennom at hun kun tar opp det hun trenger,- rekker ikke mer..Men med alderen ser det ut til og ha roet seg, og hun merker forskjell med sjeldnere avfrøing bl.a

Antar at siden du har fått diagnose så plages du en del, hun fikk den ikke før under svangerskapet hun da. Og etter første svangerskap ble det vel konstatert FORHØYET stoffskifte, men ikke FOR høyt....Om man kan si det sånn.....

Men antar det finne smedisiner mot dette, på samme måte somd et finne smot lat stoffskifte.Det går nok bra skal du se.....Kan ikke si annet om hvordan det slår ut.....Men lykke til ialle fall :o)

Skrevet

Jeg fikk Graves sykdom etter første svangerskap. Hvilken diagnose har du fått da? Jeg er nå frisk, men har ganske stor risiko for å få det tilbake. Om jeg får det tilbake, og det ikke lar seg medisiner må jeg fjerne skjoldbrukskjertelen. Men satser på at jeg ikke får det igjen. Det var veldig ubehagelig da jeg fikk det, men medisinene virket fort.

Skrevet

"Artig" at du skulle spørre idag, for jeg fikk akkurat beskjed av bedriftslegen å gå til fastlegen fordi en blodprøve viste høyt stoffskifte. Hun forklarte dårlig hva det innebar, men jeg har det veldig likt som søsteren til anonym over her - maten går rett igjennom og jeg holder meg slank selv om jeg spiser alt mulig. Har hele tiden trodd det var laktoseintoleranse eller noe, men det kan altså være høyt stoffskifte ja. Interessant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...