Gå til innhold

Terminberegning, kan noen hjelpe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er veldig usikker på når jeg skal regne med at svanerskapet startet, om noen har kontroll på sånt, så setter jeg kjempe stor pris på hjelp :)

 

Her er mine "nøkkeldatoer":

 

* 23. feb. - Blødning i 2 dager

 

* 8. mar. - Blødning i 2 dager.. igjen

 

* 27.mar. - Store smerter i magen/svimmel og ømme bryster

 

* 29.mars - negativ graviditetstest

 

* 6. april - positiv graviditetstest, clearblue som viste 3+ (at jeg var 5+ uker på vei da)

 

Jeg har foreløpig regnet fra den andre gangen jeg hadde blødning i to dager, altså 8. mars, men lurer på nå om dette ikke stemmer ettersom jeg merket det så kraftig allerede 27. mars og clearblue ukesindikatoren som viste 3+ uker etter unfangelse..

 

Litt mye å sette seg inn i, men setter kjempe stor pris på litt hjelp :D

 

Tusen takk til de som orker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg kan prøve å hjelpe litt:-) Komme med hva jeg tenker iallfall!

 

Hvis det var sånn at du hadde ordentlig bløding(friskt blod) den første blødningen, så vi jeg tro at du skal regne fra den datoen, men hvis man regner 4 uker fra den datoen, kommer man til 23. mars. Det betyr at du burde kunne påvist positiv test iallfall 29. mars, siden det var en uke etter du skulle fått mensen igjen. Så enten kan hormon-nivået har brukt litt lang til på å komme opp i nivå til å vise positiv test, ellers er ukeindikatoren litt feil. Du finner vel egentlig ikke ut av det før du får skjekket hos lege, men hvis du hadde friskt blod den 23. februar ville jeg telt fra den dagen. Det er ikke uvanlig at hormon-nivået har brukt litt tid på å stige...:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hørtes logisk ut, skal gi denne nøttet til jordmor på mandagen når jeg skal å se hva hun finner ut av dette sumsuriet :P

 

Ble bare kaos etter jeg sluttet på p-pillen - kan nevnes at jeg også hadde mensen 11. februar, så flaks at man egentlig traff med EL ettersom den umulig kunne beregnes her :P

 

Skriver en liten oppdatering etter time med jordmor jeg tenker jeg :)

 

Takk takk Marielle12

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten på vei :)

 

Vet hva du mener. Var på UL for sterilitetsutredning da jeg fikk vite at jeg hadde et litet under inni meg på 4mm med hjerteslag. legen sa jeg var ca 5 uker på vei. men jo mer jeg har tittet på nettet jo mere har jeg fått trua på at jeg var 6 uker. har ikke hatt regelmessig mens det siste året så hadde mensen 29jan, 12feb og 3mars. hvem er riktig og regne ut fra.

:( håper legen kan hjelpe meg på første time 12 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...