BlåBlå Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 6 åringen min er veldig glad i å ha med kamerater hjem fra bhg. Da tar jeg dem med fra bhg, og lager middag etc. De hentes gjerne etter barnetv. Tidliger ehar de vært enten inne og funnet på noe, eller vært rett utenfor å lekt. Men nå er det vår,og de er større enn de har vært før .-) Det medfører at de vil klatre i trærne, og herje rundt. Greit nok det, men jeg synes da det er et utrolig stort ansvar å ha, når det ikke er mine barn. Jeg kjenner gutten min, og har ikke noe problem med å sende han ipp i et tre. Han går ikke lenger opp enn at han føler seg trygg - og vi har alltid praktisert "kommer du opp, kommer du ned" prinsippet. Det betyr at han må være sikker på hva han gjør. og sikker på at han kommer seg ned igjen etterpp. Det går kjempefint. MEN jeg kjenner jo ikke de andre ungene så godt, og en kompis hold på å ramle ned da han klatret utover på mot det tynneste på greinene, i stedenfor innover. Han skjønte ikke at det er best å holde seg inntil stammen. Jeg stresser litt når de er ute her nå, sden jeg må lage middag og passe lillebror på 2 år samtidig. Og han vil jo alltid gjøre det de store gjør... Hvordan gjør dere det når litt større barn er på besøk ? La de herje fritt eller ? Vil jo ikke være kjip mamma som sier nei til alt, eller fotfølger dem heller....
ariel78 Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Jeg har en gutt som blir 6 senere i år. Jeg følger nok litt mer med de ute når han har med noen hjem enn når han er alene ute, men jeg fotfølger de ikke. Har også en på 2 som oftest også vil være ute så jeg ender ofte med å drive litt ute i hagen eller noe. De har gjerne også lettere for å finne på ting som ikke er lov når de er flere også, her nylig gikk gutten vår og en kompis avgårde på besøk til en som bor et stykke unna uten og si fra og det har aldri skjedd før.
Gjest Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Kan du ikke diskutere dette med foreldrene til de andre barna?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå