Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Fåt utskrevet en medisin som jeg absolutt ikke vil ha. Jeg vill ikke ha dem fordi jeg har prøvd dem før, og fikk tildels alvorlige bicirkninger. Legen mente det var uasansynlig at jeg vill få bivirkningene igjen. Ok, greit, men jeg vil ikke ta risken engang. Jeg sa dette til legen, men han nektet å gi seg "prøv, så kan vi heller prøve noe annet om de ikke virker som de skal" Så ganske snurt tok jeg med meg resepten og gikk. Jeg har ikke hentet ut pillene. Vil ikke ta dem, rett og slett. Nå skal jeg tilbake der i neste uke. Tenkte da og si at jeg har prøvd med samme resultat som sist. Så fpr jeg forhåpnetlig et annet preparat. Men. Så kom jeg til å tenke på? Kan legen sjekke om jeg har hentet ut resepten eller ei?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Nei, det kan han ikke. Er kun NAV som får opplysninger om hvilke medisiner som hentes ut på apoteket, og det gjelder kun medisiner på blå resept. Skal du si til legen din at du fikk bivirkninger da? Vil ikke andre medisiner kunne gi bivirkninger? Er jo ikke bra å gå ubehandlet heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå