Gå til innhold

Med barn til USA:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har reist endel i USA, men ikke med barn. Sp derfor har jeg heller ikke lagt merke til hvilke merker ol som finnes på bleier og mat..

Nå skal vi reise med et barn på 11 mnd.

Har lest et eller annet sted at Pampersbleier feks er parfymerte...og dyre.

Hvilke bleier har dere god erfaring med. Kommer til å ta med litt til første tia.

Har også hørt at grøten der ikke er noe god...

Regner med at utvalget er som alt annet der - enormt;)

Hvordan er det å reise så langt med fly? Går det greit å blande grøt og mme på flyet eller har dere hatt med ferdig blandet? Er flyvertinnene greie "å ha med å gjøre" når det gjelder babyer, eller synes de det blir mye ekstra arbeid når man maser etter vamt vann og få varmet middag?? Regner med de ikke er interessert i at en har med flytende :s

Hehe... høres ut som jeg ikke har reist før, men vil gjerne høre hvilke erfaringer andre sitter med:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke reist med barn på akkurat samme alder som ditt - hun var 6 mnd. første gangen, og da bare ammet jeg, og så var hun halvannet år andre gangen. Da var hun stor nok til å spise litt ordentlig mat, samt masse snacks som jeg hadde med.

Flyvertinnene virket alltid velvillige, men jeg kan ikke si så mye om grøtblanding etc.

Jeg vet ikke om det finnes parfymerte bleier her. Det gjorde det sikkert før. Uansett står det nok på pakken "Unscented", og da er de ikke parfymert. Ellers er bleier like bra som i Norge.

Jeg har ikke smakt på noen babygrøt, men Snups likte det i hvert fall. Hvordan kan noen påstå at "grøten" ikke er god? Det finnes jo masse forskjellige merker og typer og smaksvarianter. Gerber's er et gammelt og godt merke og kan være et bra sted å begynne. Eller du kan finne noe i økologisk (organic) matvarebutikk eller avdeling.

Ha en god tur!

Skrevet

Alt har alltid vært ferdig blandet og det er etter mitt skjønn det eneste som kan fungere for du kan være sikker på at babyen skal ha melk eller mat akkurat når det serveres (egentlig hele tiden). Kommer selvfølgelig an på selskapet. Pakk med deg lite på flyet og ha allt tilgjengelig, i allefall om du ikke har eget sete til barnet.

Skrevet

Skulle tro du skulle til Somalia og ikke USA ;-)

USA er vel det landet i hele verden med best utvalg OG best kvalitet på baby produkter!!

Ikke noe å være engstelig for der! Bleiene er litt dyrere enn i Norge, men her i Norge blir bleie priser subsidiert av staten.

Pakk så lite som mulig av klær og andre ting til barnet, dra til WALMART eller TARGET "and knock yourself out!!!!!".

Jeg er gift med en amerikaner og reiser dit flere ganger i året, aldri vært noe problem på flyet med småbarn/babyer for oss.

Skrevet

Takk for svar:)

Jo, jeg har vært der noen ganger, men har ikke gjort meg kjent med babymat;) eller bleier. Og heller ikke reist så langt med minstemann før. Ser for meg en heftig flyreise, med en aktiv unge.. Men dere har jo gjort det før meg, så det går nok bra;)

Og jo, vi har alltid lite med oss og enormt med hjem;)

Heldigvis bestilte vi billetter før den nye regelen med kun ett colli baggasje med 23 kg kom. Så vi får ha to hver. Pluss de 10 kg som lille venn får ha. Så vi går nok amokk på både Old Navy, Wal Mart og andre butikker med flotte klær:)

Gleder oss stort til litt sol og varme!

Skrevet

Jeg er også gift med amerikaner, så har vært noen turer:)

Vi reiste da sønnen min var 7 mnd, og noe må det ha vært med pampers og huggies der for han fikk et voldsomt bleieutslett:((( Åpne, væskende sår, du kan tenke deg hvordan han hylte hver gang han tisset etc.... Jeg klarte å finne tak i seventh generation chlorine free diapers på babies r us, eller så hadde jeg god erfaring med baby basics på albertssons (supermarked). De to typene luktet det bleie av;)

Seventh generation bleiene var uglamorøse, men det var redningen til de åpne sårene gikk over:((

Ellers likte ikke jeg grøten jeg fikk tak i, neste tur hadde jeg derfor kofferten full av grøtpakker og bleier.

Vi flyr alltid american airlines, de har greie flyvertinner:)) Alltid gått fint med oss:) Ta med mer skifte enn du tror på turen, en gang griset han seg så ut på heathrow at jeg måtte kaste alle klærne han hadde på seg:( Aldri sett en sånn bæsjebleie, haha. God tur!!

Skrevet

Dette jeg har hørt om hos andre også. Såre rumper og grøt som smaker papp... Men ser for meg at middagsutvalget er stort;)

Vil nok ta med grøt og bleier til første tia iallfall. Skal være der ei stund:)

Reiser med KLM, og har stort sett gode erfaringer med dem som voksen.. Men har som sagt ikke reist med barn før:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...