Gå til innhold

Kan vi bare pakke alt å dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og min mann har venner og alt av familie her i Bergen, men drømmer stadig om å pakke alt vi eier og kjøpe oss ett lite koselig hus ved kysten på sørlandet. Men det blir jo bare en fjern drøm som vi aldri gjør noe med..... Noen med erfaring? Skal vi gjøre det eller er dette helt hinsides all fornuft med tanke på familie, venner, jobb og vår sønn på 6 år.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjør det ja! hvis ikke vil dere angre på det :):) lykke til :)))

Skrevet

Man skal ikke ta lett på flytting når man har barn i den alderen. Det kan lett føre til enda flere oppbrudd, hvis dere ikke ville trives på det nye stedet. Har man ikke flyttet før barnet er 2-3 år gammelt, får man heller vente til det blir voksent nok til å enten bli med eller flytte for seg selv, dvs. 19-20 år.

Skrevet

for noe tull...har man ikke flyttet før barnet er 2-3 år gammelt så vent til det er voksent??? hallo...???? det er det dummeste jeg har hørt..

barn i den alderen får lett venner på ny skole, ved å melde seg inn i et idrettslag etc..

det er verre for en 19 åring som kanskje er ferdig med skole etc..

jeg merker at jeg syns det er vanskelig å få venner nå når jeg er blitt voksen, det var mye lettere som barn..

visst dere ikke vil ta det store steget med å flytte så kan dere jo få dere et sommersted på sørlandet da? så kan dere se om det er en plass dere ville trivest:)

kanskje det er nok med et sted dere kan reise til i ferier og sånn også..

Skrevet

Den eneste som farer med tøv her, er du selv. Åpenbart ikke peiling på verken barn, hvordan det er å måtte skaffe seg nye venner, og ikke minst hvor ille det er å miste sine nåværende venner.

Når barnet nærmer seg voksen alder, er det faktisk helt normalt å finne seg nye venner uansett. Barndomsvenner er ikke nødvendigvis de samme som voksenvenner. Som 19-åring er det uansett vanlig å flytte ut av foreldrehjemmet og etablere seg i egen leilighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...