Gå til innhold

Alvorlig syk, hva legges i dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man får skjea fra f.eks forsikringsselskap ol, så skal man fylle ut ting som om man har vært alvorlig syk siste 10 årene. Hva legges i alvorlig syk? Jeg var veldig syk for 5,5 år siden. Indre organer begynte å vise tidlige tegn på å svikte, gikk ned over 20 kg på 7 uker med alt det medfører av lemmer som låser seg, kramper osv, og legen ville ha meg innlagt på sykehuset, men så fant han ut hva det var, jeg fikk medisin og ble frisk igjen. Så jeg var veldig syk, det er det ikke tvil om, men alvorlig syk...? Da ser jeg for meg sykdom som kan ha døden til følge i verste fall, og det var det ikke med meg. Selv om jeg har lest om noen som døde av dette (Giardia).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at om det er slik at du vil dø uten medisin, så var du alvorlig syk før du fikk medisin.

Skrevet

Hm, er litt usikker på om jeg ville dødd uten medisin, det høres jo veldig dramatisk ut når du skriver det slik. Jeg ble jo veldig dehydrert og i hvertfall leveren begynte å vise tegn på at den ikke fungerte helt som den skulle, så kanskje om det hadde gått lang nok tid....? Aner ikke, men det finnes jo medisin, og om ikke fastlegen hadde funnet ut hva det var til slutt hadde de vel funnet ut av det på sykehuset.

Skrevet

Giardia er jo en bakterie, så det er ikke noe du er disponert for. Du kan jo ringe forsikringen og høre hva de legger i det.

Gjest Iris<3
Skrevet

Når det gjelder forsikringsselskap ville jeg heller oppgitt for mye enn for lite, så får det heller være opp til dem å vurdere om de anser det som alvorlig sykdom eller ikke. Tenker at det er dumt om man på et senere tidspunkt faktisk har krav på utbetaling fra forsikringsselskapet, og da kanskje ikke får det fordi man har holdt tilbake opplysninger. Slik ville jeg tenkt ihvertfall. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...