Gå til innhold

Vet man når man er moden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er førstegangs=) mange rare spm..... Hodet på babyen er festet, ca 2 uker siden. Jeg var på ul for 1 uke siden og hun hadde ikke mere plass(vet ikke om det har noe å si), altså nesen hennes var helt oppe i livmorveggen. Kynnere hele tiden, mens murringer opp til flere ganger daglig. Jeg har mens termin idag og 15 er ul termin. Legen sa for 2 uker siden at det ikke er lenge igjenn nå....

Jeg prøver å finne livmor tappen, men finner den aldrig. har aldri vert noen tappe tafser heller for jeg har aldri funnet den.

Noen som kan hjelpe meg??

Tenker jo på dette her med sex at det hjelper for å sette igang en fødsel, men da bør man vel være moden først?? Er det sånn at jeg også må ha en orgasme? Ikke lett dette her....

Evig takknemlig for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For veldig mange er tappen for langt oppe til at man finner den selv når man er gravid:) Men siden du ikke har tatt på den før er det ikek sikkert du kjenner forskjell på moden og ikke moden. (forskjellen er som nesetippen og leppa di. Ikke lett å kjenne når det er så høyt oppe og du ikek ser hva du gjør:)

De færreste kjenner etter selv, men må pent vente til lege/jordmor sjekker. Synd når helsepersonell er så bastante på at det ikke er lenge igjen, for da venter man jo så veldig..De kan ta feil de og:)

Sex kan hjelpe til å modne før fødsel også, det er et stoff i sæden som gjør det. Jeg ville nok ha hatt sex hver dag om jeg fikk med mannen på det og jeg var såå nær termin:)

Skrevet

Tusen takk for svar Gytha Ogg!!! tror det blir en tur i køya i natt ja, selv om jeg ikke har så veldig lyst! Skal til jm i morgen så da kan jeg spørre om hun kan kjenner etter!!

Skrevet

Dessverre så tror jeg de fleste føler seg moden i hode før kroppen er enig. Sønnen min festet seg tidlig så jeg gikk maaange uker før han kom (uke 32 tror jeg - og fødte på termin). Jeg var også plaget med veldig mye kynnere uten at det gjorde noen forskjell (utenom å modne livmoren og trene seg opp til fødsel). Det betyr ikke at din baby ikke kan komme før da...

Hvis du vil ha fødselen i gang så tror jeg det beste du kan gjøre er å tenke på mest mulig annet (lettere sagt enn gjort kanskje...). Prøv å holde deg så aktiv som kroppen er med på og fyll opp dagene med ting du liker å gjøre (som ikke gjør deg sliten). Plei deg selv - for når babyen kommer så blir det ofte litt travelt og lite søvn en stund. Det betyr mindre tid for mor til å kose seg på kafe, kino, være med venner (sån uforstyrret =O)) og være kjæreste med mannen/ sambo. Hvis du slapper av så sies det at kroppen blir mer rede til å føde - i motsetning til om du stresser litt fordi du vil ha babyen ut.

Om du vil sjekke om livmoren er moden så be JM eller lege om hjelp. Ikke gjør det selv da... (Kan påføre infeksjoner osv). Om du er moden så kan de også strippe deg. Gjør ganske vondt om de får det til (på en rieaktig måte). Men da må du være moden først.

Vi hadde sex dagen før fødselen satt igang - om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke. Men de sier jo at hormonene i spermien har modningseffekt. (Det er altså ikke orgasme som er viktig så langt jeg har skjønt - se det som en bonus i så fall ;-) hi hi).

Tenk at nå har du gått så mange uker og ventet på den lille at to uker til klarer du! Lykke til! Håper det ikke drøyer for lenge! =O)

Skrevet

Hei=)

Tusen takk for svar!! Ja,det var noen fine tips, jeg tror egentlig hode blir klar før kroppen jeg også....

Det er sant som du sier at to uker til det klarer jeg.... Jeg er veldig glad i å være på farten eller å ha noe å gjøre blir vel mere riktig å si.... Jeg har satt opp en slags timeplan for hva jeg skal ta meg til de neste dagene bare for at tiden skal gå nå som jeg er i permisjon osv....

Vi skal definnitivt prøve sex i kveld så får vi se....

håper ikke det drøyer for lenge jeg heller!!!=)

Skrevet

Lykke til! =O) Håper babyen din er "moden" allerede sånn at hun kommer ved første anledning!

Klem

Skrevet

Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel.

Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte.

Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen.

Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene.

Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner.

Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere.

http://www.krakle.com/ventenett/igangsetting.html

Skrevet

så flott!!! Tusen takk=)

Da gjenstår det bare å se.... jeg fikk ikke fulgt lista, men vi har iallefall fått koset litt=) skulle ligge litt, men det rant veldig så fikk bare marinert meg i ca 5 min, men håper det har litt effekt for det... allt kan jo ikke renne ut med en gang??

Vi får se... skal jo uansett til jm i morgen....

Skrevet

En liten oppdatering på meg og mott lille sex prosjekt....

Kroppen min hadde visst litt effekt av det, for noen timer senere begynte jeg å få mensen smerter med hard mage og dette kom regelmessig i noen timer og jeg tenkte at jeg skulle prøve å få meg litt søvn da jeg trodde det var noe på gang(har aldrig opplevd lignende)men når jeg våknet klokka 3 på natten var alt borte....

Men jeg tenker at det i allefall er ett skritt videre=) kanskje vi skal hoppe i høyet i kveld også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...