Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre,da?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er på jakt etter litt råd og kanskje litt oppmuntring..

Jeg har en mann (forlovede) som ikke er så flink til å hjelpe til hjemme som jeg hadde håpet på.

Vi har et stort hus på ca 300kvm2(bor på gård),så det sier seg selv at det blir endel husarbeid.

Det eneste jeg krever er at han rydder opp etter seg selv ( sette sko på hyllen, legger sammen klærna sine i stedet for å slenge de fra seg,rydde vekk fat osv.. ) og at han tar seg av diverse "mannfolkarbeid" ute. Jeg tar meg av husvask,klesvask, handling,matlaging ,lett hagearbeid osv. Er det virkelig for mye å be om fra en mann ? han klarer jo virkelig ikke å rydde opp etter seg selv! og nå er jeg meget lei av å krangle om dette ,og aldri komme noen vei. Det er så forferdelig frusterende. Jeg er ei dame som liker orden rundt meg (ikke overdrevent nei, har ikke støv på hjernen:p) , og til og med ungene er flinkere enn han til å rydde etter seg selv....

Jeg jobber ganske ofte om kveldene, og når jeg kommer hjem så har han ligget på sofaen hele kvelden og ikke gjort en dritt.. er det bare meg, eller hadde dere blitt irritert og frustrerte dere også ??

Føler jeg går å rydder og vasker hele tiden. Jeg gjør faktisk ikke annet.

og når han f.eks står opp med ungene (han er faktisk ganske flink til det),så sover han på sofaen og passer ikke godt nok på ungene, så de gjør alt mulig faenskap,og det ser bomba ut når jeg står opp........

Når man har gård så bør man jo holde ting ved like i og utenpå og utenfor huset. ikke bare i fjøset. Men han driter i hva jeg sier om det. Jeg føler jeg maser om det hele tiden. for å tømme søppelkassa må vi kjøre søpla selv, og han har fått i oppgave å tømme den hver mandag,men tror dere han gjør det? Nei. Så da må jeg maaaase om det hele uka, og kanskje hvis jeg er heldig så tømmer han neste mandag, eller mandagen etter det igjen....

Nei, fysj... hva skal jeg gjøre med dette ,damer? Jeg orker ikke mer, jeg er så lei av å gjøre alt hele tiden.. sliter meg faktisk helt ut.. og han sier at HAN er sliten... fy faen,sier jeg bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orka. Høres ut som en innbarka ungkar som bare har videreført livsstilen sin i rollen som familiefar.

Skrevet

Hadde du gått fra han ?

Jeg har tenkt på det ,men jeg klarer ikke å gå.. syns det blir egoistisk i forhold til ungene..

men på en annen side så blir det bare mer og mer mellomrom mellom meg og han... jeg orker snart ikke synet av han..

Skrevet

Åhr, sånn har jeg det også! Blir så frustrert! Plutselig må jeg liksom bli "the nagging wife", og det VIL JEG IKKE! Faen her også..

Jeg har sagt det samme som deg; at jeg kan ta meg av alt (så lenge jeg går hjemme), men han må da klare å rydde opp etter seg selv! Hvis han står opp med ungene ser det IKKE UT når jeg står opp, så jeg står oftest opp med dem selv nettopp for å unngå det.. Er drittlei.

Men min mann er ikke egentlig en innbarka ungkar eller noe. Han er kjempeflink med ungene og er ellers en underbar kille, men så er det denne forbanna ryddinga da...:(

Har dessverre ingen gode råd, men du er ikke alene!

Skrevet

Kansje dere kunne byttet roller en uke? Du kunne tatt fjøset og han tatt resten så kansje han ser litt bedre...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...