Gå til innhold

noen flere som er i uke 30, og skal føde på st.olav?


blomst2

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i uke 30 og skal føde på st.olav (midt i fellesferien!) 15 juli...

Har hørt at det er utrolig travelt der for tiden.. så gruer meg litt til å føde der under ferien.. Flere som er i samme situasjon som meg?

:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du.. e i uke 30 æ å=) har termin 13.juli.. håpe d går fint sjøl oom d e under ferien, men d sies at d e en del fødende rundt de tidene ja..

håpe dæm har tia å tar vare på oss fordi ,hverfall når man e nervøs 1.gangs fødende.. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 2.Juli, og ikke nervøs i det hele tatt.

For tre år siden hadde jeg termin 5. Juli, og sto foran det samme dilemmaet. Det var jo sommer, og mindre bemanning. Jeg fikk inntrykk av at det var lite folk på føden (fødende), men jordmor fortalte at det var helt fult!

Jeg ble så godt tatt vare på, og merket ikke at de hadde hendene fulle på alle rommene. De var så flinke så!

(Det skal sies at datteren min ble født 27. Juni, men fortsatt sommer og ferie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så mye på det jeg heller... fram til jeg nå. Jobber på st.olav og en dag jobbet jeg sammen med ei som er akkurat ferdig utdanna jordmor, å hu mente at man blir overlatt en god del til oss selv, for det bruker å være ganske travelt og fullt der. (Vi får jo selvfølgelig hjelp under fødsel :P men tenker litt på tida før og etter også...).

Er også førstegangsfødende, så vet jo ikke akkurat hva jeg går til :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følte meg aldri alene, men jordmor for ut og inn fra rommet fra jeg kom til jeg begynte å presse. Ble litt stress akkurat i det det var vaktskifte og vannet gikk og pressriene begynte (tror det var værst for barnefar egentlig). Etter fødsel når jeg var sydd og alt var ok, var vi egentlig helt alene i 3 timer før vi dro til hotellet, men kunne jo dratt i ei snor om jeg behøvde noe.

Så alt i alt, har jeg bare positivt å si om oppholdet på føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har også termin 13. juli, men hadde ikke tenkt på dette. Blir spennende å se hva som skjer, hadde de ikke den ene avd stengt i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde omtrent samme termin for 2 år siden, men gutten kom 3 uker før (altså 21. juni). Det var da de begynte med stengte avdelinger.. Var litt nervøs på forhånd, men rakk jo ikke å tenke på det da det sto på.

 

Tror jeg hadde flaks. Da jeg kom en lørdag morra ble jeg undersøkt, men de ville sende meg hjem. Etter en times tid med rier på gangen (gadd jo ikke dra hjem, og skulle liksom gå tur) sa jeg at "nå er det vondt nok". Da hadde det akkurat åpna ei fødestue, som jeg kom inn på. Lå kanskje et kvarter før pressriene kom, så det hele var forholdsvis raskt overstått. Jm undersøkte meg da jeg fikk rommet, og kom tilbake da pressriene begynte. Barnepleier gikk fram og tilbake under pressing pga travelt med andre fødende, men hun hadde forsåvidt ikke noe der å gjøre før babyen var ute, såvidt jeg fikk med meg..

Etter fødsel var vi stort sett aleine fram til overflytting til barsel. 4 t ca? Det var dårlig med ammestart, som kanskje var pga travelt? Men det var de flinke til på barselhotellet (som forøvrig var helt herlig!).

 

Etterpå hørte jeg på barsel at flere følte seg "dårlig ivaretatt", og at de hadde liggi hele natta på undersøkelsesrom fordi fødestuene var opptatt.

 

Tror mannen hørte andre fødende da han gikk for å hente veska mi, som jeg hadde lagt igjen ute på gangen mens vi venta på "vonde nok" rier, men jeg fikk ikke med meg noe annet enn meg selv, og inne på fødestua hersket det herlig ro :) Regner med det går like bra denne gangen, og har ikke bekymret meg noe over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Jeg skal visst være på st. Olav i juli en gang. Er ikke så langt som deg men skal ha planlagt keisersnitt i slutten av juli. Midt i ferien men får ta det som det kommer. Frøkna vår har gastroschise så ferien for oss blir visst i Trøndelag. Vært på besøk der nå i for bindelse med kontroll av engelen vår å det virker som de er godt forberedt på sommeren. Ikke vært på barsel men etter det jeg leser her er det flott og fint der. Meste av tiden vil jeg være på kuvøseavdelingen men jeg får nå sove på barsel via hotellet før hjemreise. Kanskje vi sees på barsel da. :-) Det blir en begivenhetsrik sommer for oss alle. Herlig tid å få unger på også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 8. juli, ser vi blir en hel gjeng som skal på føden i den tiden. Blir spennende å se om det er nok fødestuer og jordmødre til å ta seg av oss;) Er førstegangsfødende, så stiller egentlig helt blankt, har derfor ikke vett til å gruer meg, tenker at vi er heldig som får føde på en av Norges flotteste og nyeste sykehus:) Har aldri hørt om noen som ikke har fått nok og riktig hjelp når det trengs, og innimellom riene kan det jo være godt å bare være vordende mor og far på rommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innstilling, Gila!

Grunnen til at jeg bekymret meg sist, var at det (på grunn av forandringene som skjedde akkurat da, tenker jeg) kom opp noen saker i media hvor noen hadde født på gangen, og/eller ligget med pressrier leeenge med beskjed om ikke å presse (vanskelig!) fordi det ikke var noe jm ledig. Men de har god trening i å fordele jm der de trengs der og da, selv om det er mange inne, så det går vel helst bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...