Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag for en uke siden ble jeg lagt inn på observasjonsposten med høyt blodtrykk (160/110), forhøyet s-urat og +1 proteiner i urin. Jeg ble satt på blodtrykksenkende og sendt på ul. Den viste litt dårlig gjennomstrømning i placenta, 20% vekstavik og babyen i seteleie. Er i dag 37 uker. Jeg ble liggende over hlegen med beskjed om at jeg nok ble liggende frem til fødsel og at det kunne bli keisersnitt i og med at de ikke setter i gang fødsler i seteleie og de var i tvil om babyen ville tåle en fødsel.

I går kom en ny lege innom. Blodtrykket har ligget mellom 135/90-145/100 og protein i urin på +1. Hun sendte meg hjem og sa at jeg bare skulle vente på at fødselen begynte normalt og komme til kontroll to ganger i uka. I dag var jeg innom for å sjekke blodtrykket, det lå på 145/105, så legen økte medisindosen og sendte meg hjem og mente ikke det var nødvendig at jeg kom tilbake før på fredag.

Nå sitter jeg hjemme og er redd for alt som kan gå galt, ingen har fortalt meg noe mer om fødselen eller hvilke symptomer jeg skal se etter. Hadde følt meg mye tryggere hvis jeg kunne blitt på sykehuset. Er det noen andre med lignende erfaringer eller oppmuntrende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville følt meg tryggest på sykehuset..jeg ble også sendt hjem sist svangerskap..men følte at det var feil så ringte tilbake og fikk komme inn igjen og ble lagt inn igjen. Jeg gjorde det rette fordi jeg hadde faktisk alvorlig svangerskapsforgiftning uten å ha høyt blodtrykk.. De sier at de som har svangerskapsforgiftning har en uro i kroppen, en følelse av at noe er galt som du ikke kan sette fingeren på.. Så har du en slik følelse så ikke nøl med å ta kontakt.

Oppmuntrende ord? ja det har jeg, jeg hadde alvorlig grad og det gikk bra med både meg og jenta mi:))))) Og ikke alle med proteiner og høyt bt har svangerskapsforgiftning..vær obs på smerter øverst i magen og synsforstyrrelser og kvalme..

Skrevet

Ikke for å skremme deg men jeg har opplevd noe av det samme. Jeg hadde +1 på protein i urinen, ødem i beina og et BT på 15/95. Ble ikke lagt inn, Fikk bekjed om å ta det med ro,

Et par uker senere reiste jeg på føden pga at jeg hadde kjent lite liv. De var ikke fornøyd med CTG. Ulralyden viste at det var dårlig gjennomstrømning i navlesnora og 20% vekstavik. De var sikre på at gutten min ikke ville tåle en vanlig fødsel så det endte med akutt keisersnitt. (Det hastet såpass at de ikke turte sette i gang fødselen fordi det ville ta for lang tid, og gutten min hadde ikke tålt en vanlig fødsel. )

Heldigvis gikk alt bra med oss begge to og gutten min er i dag 3 uker og 2 dager gammel:-)

Er du i tvil så ta en tur innom legen eller føden så du slipper bekymre deg. Det er IKKE bra for BT ditt..

Prøv å slapp av(vet det ikke er lett) og ta det helt med ro. Legene vet nok hva de gjør og hadde ikke sendt deg hjem om de var redde for deg eller babyen din.

Skrevet

mente selvfølgelig at BT mitt var 155/95.

Og lykke til selvfølgelig:-) Det går nok veldig bra med dere begge to:-)

Skrevet

Huff, ikke lystig lesning altså. Sitter selv her med begynnende svangerskapsforgiftning og liten baby i magen.... Blodtrykk 145/95, men ikke proteiner i urinen da. Føler med ok, men ikke på topp. Sjekkes to ganger i uka. Men mellom torsdag og mandag er det ingen sjekk, og det er fire LAAAAAANGE dager. Synes ikke det er noe kjekt i det hele tatt. To dager på overtid også nå. I ditt tilfelle synes jeg du skal kontakte sykehuset iggen jeg, si du trenger mer info. Ikke moro å gå sånn i uvisse! OG du må jo få en slags plan over hva som skal skje fremover! Jeg fikk vite at dersom ikke noe ekstra skjer venter de til mandag neste uke før de setter meg igang.

Skrevet

Takk for svarene!

Jeg ble lagt inn igjen i går kveld. Med +2 protein og blodtrykk på 150/110. I morgen blir det enten keisersnitt eller i gangsetting av fødsel (er moden, så hvis hun tåler rier setter de meg i gang selv om hun ligger i sete). Skulle selvsagt heller vært frisk, og båret barnet til termin, men når situasjonen er som den er føler jeg meg mye bedre nå enn jeg gjorde hjemme i går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...