Gå til innhold

Hvor mye sover deres små på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her i huset sover veeldig lite på dagtid! Noen tips til hva jeg kan gjøre for at han skal sove mer?

Vi står opp 7.30, og kl 09.30/10.00 så sover han i ca 20 min.

Etter det kan det hende at han tar en mini lur midt på dagen, men vanligvis ikke før i 3 tiden. Da sover han ca 30 min.

Så alt i alt har han vel 1 times soving på dagtid total sett!

Hvis vi går tur dupper han av littegrann, men våkner etter en liten stund.

Han legger seg 18.30 og sover for det meste hele natta - første måltid er kl 05.30/06.00 og så er han klar for dagen kl 07.30.

Må legge til at han er bare 3 mnd'er..men har dette som fast sovemønster.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han er overtrøtt? Å være våken 2-3 timer er veldig lenge for en på 3 mnd. Jeg hadde samme problem med min, våknet etter bare 30-40 min og var laaangt fra uthvilt. Måtte bare begynne å legge tidligere, når jeg minst trodde han var trøtt. Det med dårlig dagsøvn var verst for oss rundt 3-3.5 mnd.

Nå er poden 5 mnd og sover som en drøm(inntil videre, alt endrer seg jo hele tiden... he, he...). Hele natten fra 19-06.30 uten mat og 3-5 timer på dagtid.

Verd å prøve i alle fall..:)

Skrevet

Da mini var tre måneder sov han HELE natten (20 - 08), noe han ikke gjør nå lengre...

På dagen var han våken 1,5 time. Sov i 3 timer, våken 1,5 time, sov i 3... Sånn gikk det hele dagen. Vi kunne stille klokken etter han :)

Det varte fra fødselen til litt over tre måneder, så ble alt mer tilfeldig!

Skrevet

Merker når han er overtrøtt, det er sjeldent, men det høres godt for å si det slik! Da er "alt" galt. Forstår ikke hvorfor han er så utrolig våken av seg. Ikke tar jeg han opp med en gang han våkner heller!

Skrevet

Skjønner... Hmmm... Kanskje han bare ikke trenger mer søvn..? Leste at gjennomsnittlig søvnbehov for 3 mnd babyer er 15 timer i døgnet, men her er det jo pluss minus. Babyen din sover jo da 13 t, så kanskje det ikke er så galt..:)

(men veldig slitsomt med så liten våken baby, hva skal du gjøre liksom.. Min første var sånn, sov hele natten fra tidlig av, men nesten ingenting på dagtid. Type 20 min x 3 i løpet av dagen. Det rettet seg når han ble rundt 8 mnd og vi gikk til 2 lurer, da ble han plutselig en soveunge... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...