Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen andre som har erfaring med hva dette kan være?? Har hatt en følelse av å være solbrent øverst på magen i noen uker. Er vondt å ta på/ og når klærne ligger inntil huden.. Har spurt JM uten at hun kunne gi meg noe godt svar. Noen som har peiling på hva dette kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Me too! Hadde det ikke i 1. svangerskap.Kjennes ut som det er i huden, som sviing eller etsing. Har hört at det kan vaere magesekk/tarm i klemme, men vet ikke. Kjenner det mesteparten av dagen, men kan bli vondest om natten faktisk. For meg er det litt til hóyre side av magen.

Termin 1.mai

Skrevet

Kjenner det stort sett hele tiden jeg også, mest på høyre side, men egentlig på begge sider. Våkner tilogmed noen ganger fordi det er vondt. Før var det vondest når jeg hadde sittet lenge, men nå ser det ikke ut til å spille noen rolle. (Er 37+4 ) Har prøvd å sjekke litt ut hva det kan være, og det jeg syns høres mest sannsynlig ut er vel egentlig at det er huden som strekkes eller noe som påvirker nervene sånn at det gjør vondt.

Satser på at det er noen som har et bra svar :))

Skrevet

Jeg har også sånn svie! Det brenner i ribbeina på høyre side, svir, er ømt å trykke på, og huden rundt blir av og til nummen og følelsesløs..

Har merket at den værste sviingen kommer når jeg har luft i magen for det har hjulpet å gå på do :) Men vet ikke om det er den samme årsaken hver gang, sviingen kommer og går!

Skrevet

Hei dere:-)

Jeg har også en del ubehag, sårhet, svie i øvre del av magen. Huden er noen ganger helt nummen også kan det klø, andre ganger er det rett og slett bare vondt. Jeg tipper at det er livmoren som presser mot ribben øverst, altså ribbbeina og brystbeinet, og dette påvirker igjen huden og vevet rundt.

For meg pleier det å hjelpe litt å ligge rett ut uten bh og ha et kaldt håndkle på huden under brystet. Disse plagene kan bli mindre når livmoren synker litt i slutten av svangerskapet, men om området allerede er irritert kan det nok merkes hele veien. Jeg har termin på mandag og kjenner det fortsatt ganske bra.

M

Skrevet

Jeg har hatt det sånn i 10uker nå. For min del hjalp det masse å begynne å bruke amme bh istede for vanlige:)

Skrevet

hadde oxo det i mange mange uker før babyen sank litt ned i bekkenet. Det er faktisk babyen som har sparket dere sår i en tykk muskel som ligger under ribbeinsbuen. muskelen består av mange fibrer. disse kan babyen sparke i stykker, og derfor svir det. kjennes ut som ett åpent sår. dette går gjerne over. Måtte sitte i flere uker å holde bena hennes nede slik at hun ikke sparket der for det var kolosalt vondt. klarte heller ikke å ha på bh, og huden føltes øm og klødde på utsiden.

hold ut, det går over! legg en hånd over og press den inn og ned når babyen sparker så blir det ikke så vondt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...