Gå til innhold

Lett kvalm før gravid=mye svangerskapskvalme?


LilleLovely00

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid enda, men prøver. Gruer meg, fordi jeg er av typen som blir kvalm for alt. Kaster opp for ingenting, det ligger i familien. Så har hørt at jeg da har stor sjanse for å få problemer med svangerskapskvalmen..men håper det ikke blir så ille. Er det noen her som har det som meg, i så fall hvordan har det gått i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg beklager å måtte bekrefte din frykt, men jeg var veldig sensitiv på lukter og ble fort kvalm før jeg ble gravid. Var bilsyk fra jeg var nyfødt (og det er ganske uvanlig) til jeg var ca 15 år. Hadde hyperemisis (ekstemkvalme) i første svangerskap og det ser ut til at jeg også får det i dette svangerskapet. Var kvalm fra uke 2 (altså to uker før jeg visste jeg var gravid) i første svangerskap. Gikk over i uke 16. Denne gangen ble jeg kvalm i uke 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Redd det stemte for meg... bilsyk, båtsyk, kan ikke kjøre karuseller eller berg og dalbaner, tåler ikke lukt, eller andre som kaster opp... Jeg kastet opp "så og si" hver dag frem til 6. mnd + under hele fødselen:( Etter 8 år er jeg nå "klar" for 2. runde - håper det blir litt bedre denne gangen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hehe..en liten oppdatering: er nå gravid i uke 35..fikk ikke hypermesis, men kastet opp 4-5 ganger daglig fra uke 7 til uke 21. Kunne ikke spise noe før ved middagstider, så det tok på! Men fikk nok næring i meg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg er en av de som blir kvalm veldig fort.. Tåler ingenting.. MEN.. Har gått

gravid 2 ganger..var ikke kvalm et sekund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...