Ungmammamia Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Hei damer, håper dere kan hjelpe meg litt. Jeg er førstegangsgravid og har lite peiling på hvordan den siste tiden i svangerskapet " skal være".. Imorgen er jeg 36 uker på vei og har den siste uke hatt ekstrame mensensmerter, og da mener jeg EKSTREME. Den begynner som regel på kvelden når jeg skal legge meg og blir sterker og sterkere utover natta. Jeg klarer ikke å sove, vrenger meg i smerte. Hvis jeg er heldig å klarer å sovne en liten stund så er det fortsatt der når jeg vpkner om morningen, gjerne noen timer etter dette også. Jeg har hatt sterke kynnere dag inn og dag ut siden ca uke 20. Men dette er annderledes. Til og begynne med trodde jeg at jeg kanskje var dårlig i magen, hadde spist noe jeg ikke skulle eller noe lignende. Men det har vært sånn i mange dager nå. kaldsvetter, kvalm og vil nesten kaste opp til tider.. Har lest meg litt frem til dette med modning/ modningsrier osv osv.. Men helt ærlig så er det rimlig forvirrende når man ikke har opplev det selv. Har også fortsått at dett er vanelig helt den siste tiden før man føder? Jeg har hele svangerskapet følt at termin dato har vært litt feil og at jeg er tidlig ute med det meste. Kan det være at fødselen er like rundt hjørnet eller kan kan ha det sånn i 4- 5 uker til? Jeg vet at som alt annet så er det individuelt, men det er godt å få høre fra noe med erfaringer her inne:) Tusen Takk
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Hei Jeg synes ikke dette hørtes helt bra ut. Mens murringer er vanlig i tiden før fødsel, men ikke lang tid i forveien og ikke ekstreme smerter. Ring legen din i dag og be om en kontroll. Og husk at det er lov å ta paracet når man har vondt. Nattesøvn er også viktig før innspurten. LYKKE TIL!
Ungmammamia Skrevet 27. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2010 Takk for svar! Jeg skal heldigvis på kontroll i morgen. Men har hørt at man ikke sjekker åpning før uke 37? Du sier at mensmurring er vanlig før fødsel, men ikke lenge før fødsel. Hvor lenge er det vanlig å ha det før fødsel? Ja, i natt skal jeg ta paracet, har ikke blitt mye søvn de siste dagene...
Ungmammamia Skrevet 27. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2010 Lurer også på noe med disse modningsrierne. Er forvirret når det er så mange forskejllige ord ute å surrer. Har hørt at massrier er tak i magen (som kynnere) og at modningsrier ikke er tak.. Mer som mensensmerter/ " brenning" i magen. Syns dere dette stemmer? Som sagt tidligere har jeg hatt mye kynnere gjenom hele svangerskapet, men det jeg har disse dager er ikke det samme, kan ha kynnere, men ikke nødvendigvis for at disse smertene skal komme.. Litt rotete dette her .Håper dere forstår. Takk for hjelpen:) Hilsen lettere forvirret førstegangsgravid...
Gjest Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Hei! Jeg har og vært plaget med mye menssmerter og stikninger oppi-der-du-vet. fikk konstantert modning og livmorhalsen har krympet til 2 cm. Gikk med smerter i 3 ukers tid før jeg kontakten legen. Om jeg var deg ville jeg bare sagt det som det var, da sjekker de med ul innvendig for å så kjenne etter modning. Men etter som jeg har forhørt meg om så kan man gå til termin altså Men høyst usansylig over. Har du blødd ?
vero:o) Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 jeg har hatt det sånt i nesten 4 uker og er 10 dager over termin i dag... alt fra kynnere ,rier,og menssmerter alle i forskjellige former fra ubehagelig til veldig vondt....for 10 dager siden hadde jeg 4 cm åpning,så kan tydligvis gå sånt en god stund....
Gjest Ayreon Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Oida... ja da skjønner jeg at jeg ikke bør være for forventingsfull jeg heller... Har hatt det samme i perioder over langt tid og har tre dager til termin... Har du vært til modningsakp "vero"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå