Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Skal man presentere seg med navn? "Hei, det er Kari Normann som ringer..." Saken er at jeg blei forfulgt av en mann hjem igår, har sett denne mannen mange ganger før. Skjer dette igjen, vurderer jeg å ringe politiet...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Navn, adresse (hvor du er), hva det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Er du i nød driter du i å presentere deg! Si hvor du er og at du trenger hjelp straks! Legg ikke på røret.... De stiller så de spørsmålene de lurer på
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Sikker på at du ble forfulgt? Kanskje han bare fulgte etter deg, siden han bor i nærheten av deg, eller skulle besøke noen der? Det er ikke straffbart å følge etter noen, såvidt jeg vet, så lenge han ikke trakasserer eller truer deg på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Ved slike tilfeller ringer du til politiet på et vanlig nr. og ber om råd i forhold til hva du skal gjøre om det skjer igjen 112 ringer du om han prøver angripe deg.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Det er ikke vanskeligere enn å ringe f.eks legevakten. Det sitter et menneske i andre enden som du fører en samtale med og de spør om det de trenger vite. Får håpe du slipper å ringe da..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Kanskje du har sett han mange ganger før fordi han bor i nærheten?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Er det snakk om en nød sier du hvor du er og hva det gjelder. Så spør de om resten etterpå vil jeg tro. Men skulle tlf bli brutt er det lurt å få sagt hvor du er tenker jeg, for da vet de hvor de skal sende en bil. Er det ingen krise er det vel gerit å si navnet sitt først. Jeg har ringt en gang, ingen krise men redd for at det skulle bli krise. Presenterte meg, sa hvor jeg befant meg og hva saken gjalt. De spurte om noen småting før samtalen var over. Noen minutter kom en politibil. Dette var ganske nermepolitistasjonen, så var nok derfor de ikke snakket vidre i tlf. Saken var ikke så alvorlig at jeg egetlig burde ha ringt nødtelefonen, men var redd det skulle utvikle seg. Og jeg gjorde riktig, for politiet hadde ett rimelig basketak etterpå. Og jeg tror han fikk fengselsdom. Trafikkulykke med narkotika inne i bilde. Fikk vite ganske mye om denne personen i ettertid, så er rimelig sikker på at det var det. Han så ikek ut som han var beruset på alkohol, men noe var det hvertfall, jeg er ikke så inne i slikt. Men jeg har lagret telefonnr til politiet her i byen, slik at jeg heller kan ringe de om det er noe. Vi har en nabo som ikke akkruat er ønskenaboer, så har måtte ringe der to ganger, og andre naboer har ringt flere ganger. Og politiet har vært der mange ganger uten at vi har ringt. Og for slike ting blir det feil å ringe nødnr syns jeg, jeg blir tatt alvorlig når jeg ringer det lokalpolitiet her. Så har de ledig kapasitet kommer de, snakket engang med de etter jeg ringte og de takker for at jeg ringte og ikke på nødnummeret. Skjedde det mere i det huset var det bare å ringe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå