Gå til innhold

hagearbeid når man er gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

min mann mener jeg skal gå ut og grave i blomsterbedet..

jeg vil ikke for jeg er redd for toksoplasmose smitte...

dette mener mannen min er tull og nå er han sur for at jeg ikke kan gjøre hagearbeid..

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med mannen din; tull !!

(liker mindre at mannen din mener "du skal".... fysj!!)

Bruk hansker !!

Skrevet

Har du en vane med å såise jorda du graver i skjønner jeg deg, ellers er det bare å grave så mye du orker.

Du blir ikke smittet av å se eller kjenne på jord, det er ved inntak det er farlig.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt mannen ut.

Spør jordmor eller lege.

Skrevet

Ta på deg hansker, gå ut og grav så mye du vil i jorda, vask hendene godt etterpå.

Men dette skal du gjøre fordi du vil grave i blomsterbedet, ikke fordi mannen din sier du skal eller blir sur, haha :)

Skrevet

Enig med mannen din, Tull!!

Er 9+5 og har allerede sittet mange timer ute i hagen og luket i bed og kost meg. Ren terapi! Uten hansker også da gitt...jeg må være gal:)

Skrevet

Han kan vel grave i bedene selv?

Om du bruker hansker, og vasker hendene godt, så skal det lite til at du får tosoplasmasmitte... Det kan skje, kan like gjerne komme gjennom skitne grønnsaker..

Skrevet

Ingen problem. Ta på deg hansker og vask hender og ansikt når du ferdig. Du skal vel ikke herje sånn at du risikerer å få i deg mengder av mold. Risikoen for å bli smittet er minimal, det er ikke så vanlig med toksoplasmose i Norge som man gjerne får inntrykk av.

Skrevet

jeg blir litt provosert over at han skal be meg gjøre ting hele tiden..derfor liker jeg litt å ha en unnskyldning for å la være også...

og hagearbeid er faktisk det mest kjedelige jeg kan finne på...

samt at jeg har bekkenplager, og ikke har lyst å stå bøyd over et bed i flere timer med smerter i bekkenet...

det skal sies at han gjør lite i hus og hjem..og at han er veldig god på å kommendere meg rundtom..

hi..

Skrevet

Jeg tror du bruker graviditeten som en unnskyldning for aa slippe aa gjoere hagearbeid, regner med det er mannen din som klipper plen og gjoer "mannfolkarbeid", saa da er det bare fair at du luker ugress. er ikke handicapet fordi man er gravid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...