Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kunne vi kjøpe oss huset vi ønsket oss i mange år, men ikke hadde råd til når vi bodde i Oslo. Vi flyttet til Drammen og er så fornøyde:))

Ting er så mye enklere her. Mannen min fikk til og med båtplass på Union Brygge bare i løpet av noen få strakser.

Jeg begynner smått og bli kjent med alle de de søte shoppinggatene, kafeene langs elven og Drammensbadet har allerede blitt en stor hit hos barna (og selv liker jeg spesielt veldig godt å lure meg vekk for en liten ansiktsbehandling i Spa-avdelingen mens de andre plasker i vannet;))

Noen som har gode tips på andre aktiviteter i Drammen? Kanskje det er noen ukjente Drammensperler som jeg ikke har oppdaget ennå??

PS!

Katie Melua og Kurt Nilsen (+ mange flere) kommer på Elvefestivalen i august. Gleder meg!!!

Hilsen nyinnflyttet Drammensfan

Videoannonse
Annonse
Skrevet

velkommen til oss i drammen:-)

Spiralen er å anbefale, Åspavlijongen er superkoselig og elvepromenaden er et must.

Kos deg, Drammen er herlig om sommer'n:-)

Skrevet

Nå er jeg ganske fersk i Drammen selv, men syntes det var fint å dra til Lahell å bade om sommeren. Ellers er det et tjern som heter (Landfalltjern tror jeg) som er fint om sommeren.

Ellers anbefaler jeg IKKE Åspaviljongen om du er godt på vei. Slitsomt å gå opp bakkene og dessuten er den stengt og du får ikke servering... (var der for to helger siden...pes!)

Skrevet

I Elveparken nedenfor Åssiden skole er det et stort lekestativ formet som ei "sjørøverskute". Veldig stas med de små unger. Krakker og bord til de voksne. Liten strand og ender også.

Dampsentralen barnehage er fin å bruke i helgene. Ta med niste og slipp ungene løs! Gode bord til de voksne også.

Gulskogen gård er også veldig idyllisk - hva med en søndagspicnic? Har du ork er det også interessante omvisninger der. Og av og til er det åpen dag med dyr og unger og mere til.

Regner med at du kjenner Aron? (= Drammen skisenter) Man kan ta heisen opp også om sommeren - da er det lett tilgang til marka.

Ellers er det fint å gå fra Saniteten. Deilige spaserveier/joggeveier i det uendelige.

I Gropa på Hamborgstrøm/Øren er det en fin lunge ved elva. Der kan du bade fra stranda, masse grønt gress, noen lekeapparater, klatrevegg, sandvolleyballbane... Deilig.

Litt lenger bort i gata, ved Centralgarasjen/Sonans er det kommet en nye cafe/restaurant - Grua. Deilige brød, bakevarer, påsmurte ting, pizza fra steinovn. De bygger solterasse mot elva nå! Også er det en liten lekekrok for barn. Ser for meg noen besøk der på mine tusen trilleturer når veslemor har meldt sin ankomst. Ellers er vi også glad i Bakeriet på Union - lett å ha med barn.

Hm - det var det jeg kom på i farta. Hvilken bydel bor dere i?

Skrevet

Takk takk. Veldig masse bra Drammenstips. Høres ut som jeg har masse å glede meg til :)

Ha en strålende dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...