Gå til innhold

Hjelp meg med navn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, guttenavn har vi tenkt på Darian, nå er både jeg og far opprinnelig kurdere, så detter er et veldig fint kurdisk navn som vi synes fungerer greit på norsk. Men mannen min hadde møtt på en norsk venninne av seg som mente at barnet kunne bli mobbet for navnet Darian, men ikke forklart hvorfor! Er det noen som vet hva navnet Darian forbindes med i Norge?

Takk for hjelp folkens ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ayreon
Skrevet

Jeg synes Darian er kjempefint! Jeg har bare norsk slekt jeg, men jeg kunne gjerne brukt det selv. Kan ikke se at det skal forbindes med noe dårlig. Snakk med flere, og ta det ikke så hardt at EN person reagerer... Enkelte nordmenn setter seg litt fast i nordiske standardnavn, og ikke like glad i det som er uvant - men hallo:) Navnvalg blir mer og mer internasjonale og kreative, og jeg synes dere skal ta med preg fra DEREs opprinnelse:) Synes Darian er et nydelig navn :)

Lykke til med valget!

Skrevet

Hei

Darian er et fint navn. Det har ingen spesiell betydning på Norsk. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at barnet skal bli mobbet av den grunn. Hun har nok heller syntes at navnet er uvanlig, men det er mange som gir barna sine norske navn som er uvanlige. Jeg synes dere bør beholde Darian jeg. Flott navn!

Skrevet

darian er kjempe fint navn:) kan ikke se hvorfor det navnet skal gjøre han til mobbeoffer.

kjempe fint navn ikke hør på hva andre sier, det er deres valg. det viktigste er at dere er fornøyd med navnet:)

lykke til

Skrevet

Darian fungerer veldig bra i norge også. Navnet er enkelt å uttale og er ellers et kjempeflott navn! Jeg ser ikke helt at dette navnet skulle forårsake mobbing; Det hverken betyr noe spesielt eller rimer på noe negativt, så ville tatt det helt med ro. Konklusjon fra meg: Kjempefint navn og bare positivt at det har opphav fra deres bakgrunn.

Lykke til med navnevalget!

Skrevet

Tusen takk jenter, dette var jo bare kjempe hyggelige tilbakemeldinger ;)

Da blir det Darian om det blir gutt, bare han bestemmer seg for å komme ut. Nå er jeg fem dager over termin....sukk...sukk...

Skrevet

Jeg synes Darian fungerer fint i Norge.

Et navn er ikke alene årsak til mobbing heller, men er mer sånn at om noen bestemmer seg for å mobbe et annet barn, og det barnet tilfeldigvis har et spesielt navn, så kan de finne på å bruke navnet til å mobbe. Men Darian betyr jo ikke noe på norsk, og jeg kan ikke komme på noe uheldig som ligner heller. Ja, han vil sikkert få noen spørsmål og kommentarer på navnet, men det skader jo ikke. Ettersom du og faren opprinnelig er kurdere, vil jo gutten også ha en god forklaring på det unorske navnet.

Om du er veldig i tvil om dette er riktig navn, kan du evt gi han et mellomnavn som er mer norsk da. F.eks. Darian Andreas klinger fint. Da har han mulighet til å bruke et norsk navn om han veldig gjerne skulle ønske det når han blir eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...