Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Legen sendte meg til røntgen på fredag, og ringte senere og sa det var lungebetennelse. Før røntgen fikk jeg resept på penicilin og sykmeldning for den ene dagen. Ringte i går for å si at jeg ikke var særlig bedre og få lenger sykmelding. Hørte ikke noe. Har ringt igjen i dag, men fremdeles ikke hørt noe. Synes det er litt ekkelt å være hjemme sånn uten legens "godkjenning", men var først feberfri ut på dagen i går, og er veldig tungpustet og litt vondt å puste. Hvor lenge var dere sykmeldt ifm lungebetennelse?
Espoir Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Det er ganske lenge siden, så jeg husker ikke hvor lenge jeg var sykmeldt (hadde mykoplasma-lungebetannelse), men det var nok 2 (kanskje3?) uker, tror jeg. Jeg var fryktelig dårlig, men hadde akkurat fått min første jobb, så selv om jeg strevde med pusten og var blitt veldig tynn og svak og skranglete, dro jeg på jobb. Hadde det ikke vært for at det var oppstart i ny jobb, hadde jeg nok bedt om å få forlenget sykemeldingen. Men jeg gikk en god stund uten riktig medisin i starten, siden man ikke visste at det var den lungebetennelsen som er motstandsdyktig mot penicillin, så da tok det kanskje ekstra lang tid å blir frisk? God bedring - og hvis du føler deg syk, er det helt sikkert ok, og legen gir deg noen dager ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå