Gå til innhold

HJELP, sangpedagog som logoped?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å uttale S-lyder og synes det er utrolig flaut. Noen som vet om man kan bruke sangpedagoger som logoped? Finner ikke logopeder som man kan gå til, legen min ville ikke henvise en til meg siden han mener det ikke finnes logopeder for voksne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt Bredtvet kompetansesenter i Oslo.

www.statped.no/moduler/templates/Module_Overview.aspx?id=13616&epslanguage=NO

Skrevet

Tull, legen din tar feil. Jeg har hatt stemmeskade og vært en hel uke hos logoped, faktisk i to omganger, altså en uke hver gang.

Folk som rammes av stemmeskade, folk som har hatt slag eller har fått afasi, de trenger alle logoped. Og de er alle voksne. Men hvor i Norge bor du? Min behandling foregikk på Sonjatun i Troms. Det kan du banke i trynet på fastlegen, og det burde han/hun forresten vite også, det er da sikkert folk med slag blant pasientene hans?

Og ja, det kan godt tenkes at en sangpedagog kan hjelpe deg, men logopeder vet mer om sånt som vanlige talefeil osv. Jeg kan si dette fordi jeg er sanglærer selv!

Skrevet

Kjenner to flinke damer som både er sangpedagog og logoped, en på Voss som heter Grethe Skarpeid, og en i Oslo-området som heter Marianne Loe.

Skrevet

Bergen:)

Kan man kontakte en logoped uten henvisning?

Jeg har hørselskade..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...