Gå til innhold

NÅ vil han plutselig ikke lengre=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann var også klar til å få barn da vi var rundt 21 år gamle. Vi skulle begynne med prøving og etter 1 måned ombestemte jeg meg. Jeg hadde konstant vondt i magen og var engstelig for å få barn. Vi droppet det da og tre år senere fikk vi en liten gutt. Da var jeg klar, også i hodet.

PS. Vi hadde ikke enebolig eller dyr bil, men det var ikke målestokk for modenhetsnivå, hverken da vi var 21, 24, eller som trebarnsforeldre på 32.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart at dersom det ENESTE du omtrent er opptatt av, er babyer - vil unggutter på 23 bli drittlei på 2 mnd.

Når du spør om vi tror han ikke vil fordi du har mast for mye - vel, da blir jeg tilbøyelig til å tro at du faktisk har mast litt i overkant mye.

Bruk heller tiden på å få deg en utdannelse. Du har god tid til å få barn, og jeg kan garantere deg at det ikke vil bli som du tror.

Skrevet

"som bli avhengig av dere hver eneste dag i 18 år?"

Og skjer det noe mirakuløst etter 18 år?

Får du et barn som er totalt avhengig av foreldrene på denne måten vil ikke det slutte ved 18 år, den avhengigheten vil fortsette hele livet.

Skrevet

Ha ha ha, dette må jo være et køddeinnlegg!!!

"Jeg vil gjerne bli oldermor/tipp oldemor !"

Det tror jeg er den mest originale grunnen jeg har hørt for å få barn i en alder av 20 år :-))

Forumtroll!!

Skrevet

"...han har villet ha barn i 1 år, å for 2 mnd siden ble jeg med på det, for jeg følte meg klar. Men nå som jeg er endelig klar, er ikke han det =/ "

Hmmm...

Lengre opp skrev du at du hadde gått og ventet i 4 år på å få bli gravid, og nå er det plutselig han som har mast på deg til du endelig ble enig for 2 mnd siden?

Skrevet

Mannen min mister ikke sex-lysten når vi snakket om å få barn. Mange blir faktisk tent av tanken på å lage barn. Kanskje en del av dere modne mødre har det slik for dere har modne menn og nå er det jo også slik at mannens potens bare går nedover etter 30 årene....... eller at dere bare har gamle menn som er umoden i toppen

Hei HI

Kanskje han bare har fått kalde føtter. Jeg fikk den nå når vi skulle prøve på nr 2, men spiren satt på første forsøk, så jeg fikk kalde føtter litt for sent :)

Gi det litt tid så har han kanskje ombestemt seg igjen. Hadde ikke begynt på pillen igjen, da hadde jeg heller brukt kondom. Bedre for babyen å bli ungfanget i en kropp uten p-pille hormonene.

Hilsen mamma i gjennomsnitt alder

Skrevet

Om du ikke vil at moren din skal dø bør du jo heller bruke tid på å støtte henne slik at hun får slanket seg i stedet for å sette et barn til verden som vil ta mye av både din og hennes tid?

Skrevet

Ikke vet jeg hva han tenker. Men jeg har hørt at man blir lettere gravid dersom man bare puler på uten å tenke på at "NÅ skal jeg bli gravid". Dere er såpass unge at dere ikke bør ha noe hastverk med den saken i alle fall. Når man først har barn er det for sent å angre. Ikke press han til noe han ikke vil i alle fall.

Skrevet

Jeg tror jeg vet hva han tenker:

"Dette ble jammen veldig seriøst veldig fort! Hva skjedde med livet mitt? Før hadde jeg venner, hobbyer, dro på fest og levde livet. Og nå plutselig sitter jeg her i et hus, med en dame som bare er opptatt av å reprodusere seg!! Tror jeg stikker snart, jeg....."

Skrevet

Dette handler ikke så mye om alder, dette handler om at man må være enige før man begynner å produsere barn. Dersom han vil ha ett år før han starter, så gi han det. Det er en god start på å skulle bli foreldre sammen. Lykke til! :-)

Skrevet

Fint å se at vi har forskjellige erfaringer angående det å få barn i forskjellig alder. Selv ble jeg mor som 17åring. Er idag 20 år og sjeleglad for at jeg ble ei ung mor, og selv kan jeg aldri tenke meg å få barn etter jeg er 27-28, så vi har heldigvis forskjellig erfaringer! 20 år er en veldig fin alder å få barn i, og ser at de over her snakker om reising, og det å leve ungdomstiden. Der må jeg si meg uenig. Folk er forskjellige, og har forskjellige behov. Det er ikke alle som har det behovet å gå ut på byen og drikke hver helg osv. Og det å ta med seg ungen på turer, er heller ikke noe problem! Dessuten har de fleste behov for barnevakt iblandt, uansett alder. Jeg ser folk her inne, som klager på at de ikke har folk irundt seg som stiller opp som barnevakt for barna deres, ol!

Men synes det høres veldig umodent av deg, å uttale deg om at du vil bli ei ung mor, så din mor skal få oppleve å bli bestemor, og du selv oldemor/tippoldemor!

Skrevet

Jeg synes ikke man skal dømme noen etter alder,om man er 20 eller 40 når man ønsker seg barn.Modenhet har ikke bestandig m alder å gjøre,folk er ulike og alle er like usikre og uerfarne første gangen uansett. Men d har selfølgelig sine fordeler både m å være ung og være godt voksen.

D er selvfølgelig kjempe flott at dere har hus og bil osv. på plass,men er enig i at d ikke har noe å si på om dere er klare for ett barn eller ikke. Men jg kjenner ingen av dere og har ingen anelse om modenhet ;)

Hvorfor samboeren din har forandra mening kan jg ikke svare på,men kanskje d plutslig blei litt skremmende når du også ville prøve?? D blir veldig reelt da. Jg hadde d sånn når vi skulle prøve sist gang,fikk plutselig kalde føtter og dette var tredjemann og vi hadde snakket om d ett års tid..så d kan skje...

Jg kan fortelle deg min historie av å være ung mor.

Jg var 16 (han17) når jg blei på vei,da hadde vi vært kjærester i 2 mnd.D kom jo som ett kjempe sjokk,men når vi fikk fordøyd d litt.Bestemte vi oss for at dette skulle vi klare.

Og vi har hatt våre fighter men alltid klart å løse problemet,noe man må igjenom uansett alder.

Vi fikk barn nr 2 når jg var 20 og attpåklatten når jg var 26.Og etter ett H... sv.skap og en tøff start på livet for lillemann,var jg utrolig gla jg hadde erfaring og var voksen og moden nok til å takle d.

Vi har ett sterkt og godt forhold,og jg ville ikke bytta bort livet mitt mot noe. Men en ting som jg stadig tenker på er at jg skulle gjerne forskyvi livet mitt frem noen år,hvis jg fikk d 100% som jg har d i dag. Så jg hadde rekt en utdanning og reist og sett litt av verden først.For d er ikke bare bare å komme seg tilbake på skolebenken eller ut på tur m barn.

Men jg ville som sagt aldri bytte bort livet mitt for noe,så jg klarer å leve uten d.Men er d no jg angrer på som ung mor så må d være d.

Jg vil ikke fortelle dere hva dere skal,ikke skal gjøre

.Men d viktigste er kommunikasjon,dere kommer ikke langt uten d.Prat sammen å finn ut hva som plager han,ikke lag ett barn som dere ikke er 100% sikre på begge to.D kommer d ikke noe godt ut av!!

Og tenk på hvordan dere vil takle d om sv.skapet og fødsel ikke skal gå som planlagt,jg fikk ihvertfall en aha opplevelse denne gangen.Ett risiko sv.skap kan tære på d fleste og ikke lett å pleie ett forhold oppi alt d.Og jg var gla for at vi var så modne denne gangen,og at jg hadde mannen min som en stor støtte.Jeg hadde nok taklet d når jg var 17 også,men d er jg ganske sikker på at han ikke hadde.

så tenk dere godt om og Lykke til ;0)

Skrevet

11.59 her.Blei ett veldig langt og litt rotete innlegg,men ville bare gi deg begge sider av saken ;)

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Jeg syns ikke 20 år er FOR ungt, men jeg synes du virker som en FOR ung 20-åring.

Skrevet

Syns ikke du er for ung....fikk mitt første barn da jeg var 20 og han 24, med to års mellomrom kom nr 2 og nr 3. Sitter idag med en kjempegod følelse att jeg startet da....angrer ikke i det hele tatt!

Att han plutselig har forandret mening kan nok kansje være at han er redd ja,tror kansje menn er litt mer redd for å miste "friheten" sin...samtidig er det jo ikke noen sexpiff å snakke om babyer og eggløsning hver mnd...men nå er det jo slik vi engang blir...opphengt i ett ønske om barn.

Sett deg ned og snakk med han,vær rolig og forklar hvorfor du ønsker deg barn og be han fortelle deg hvorfor han har endret mening...

Håper dere løser det og Lykke til!

Klem

Skrevet

Kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg leser alle svarene om at de er for unge....hvem bestemmer det? Dere mødre på 40 som må få barn før det er for sent....

Om man er gode foreldre avgjøres ikke av alderen vår...

Så lenge man er klar over hva det innebærer å få barn og man har muligheten, både økonomisk og ellers det som må til, så spiller det vel ingen rolle om man er 20 eller 40...

De har hatt et stabilt forhold i 4år å lever livet som om de egentlig er 30...hva er problemet?

Det er ikke alderen til hi som spiller noen rolle...

HI:

Det er klart begge må være enige, du får ta deg en skikkeli prat med samboeren din, finne ut hva problemet er.

At det kan bli for mye prat om barn trenger ikke være noe problem...både jeg og mannen pratet masse om dette i prøvetiden uten at det var noe problem:-)

Ikke bry deg om hva de andre sier...så lenge dere begge blir enige er ikke 20år for ungt til å få barn...ikke slik jeg oppfatter tilværelsen deres...

Lykke til....

Skrevet

Ett spørsmål....Hvis man er for ung når man er 20...er man for gammel når man er 40 da??

Fra ei som fikk barn som 20 åring!

Skrevet

Jeg syns ikke 20 år er FOR ungt, men jeg synes du virker som en FOR ung 20-åring.

Kan ikke annet enn å signere denne!!!

Skrevet

Kanskje han er komme ttil fornuidt og vil være ung og fri en liten stund før han blir så "låst" som man faktisk blir med barn? Kanskje dere skal forsøke å skaffe litt livserfaring, utdanning etc før dere får barn. 20 år - det er nesten tenåring, det!

Skrevet

Kjære 11.14: Du er fremdeles bare 20 år. Hva i all verden et du om hva du kommer til å angre på at du ikke fikk gjort ang reising osv? Vent nå 10-15 år før du konkluderer!

Skrevet

Bare fordi dere har hus,bil ,jobb osv så betyr ikke det at dere er klare for barn. Du er fortsatt 20 år i hodet og han 23 år i hodet.

Du sier jo at du har ønsket deg dette fra du var 16 år.. hallo?! De fleste 16-åringer nyter det å være ungdom, er sammen med venner og tar utdannelse. De går ikke rundt å ønsker seg barn..hehe.. så at din kjæreste velger å avslutte dette med prøving av barn syns jeg virker veldig fornuftig av han

Livet handler om annent enn det å få barn. Håper ikke du er en av de som tenker at så lenge du får et barn så er alt perfekt. Vel, da kommer du nok til å oppdage at det ikke er så flott og bra som du forventer.

Senk skuldrene og ha tålmodighet. Dere er to om dette her.

Skrevet

Kjære vene, her var det mange allvitere. Hvordan kan noen ut i fra et foruminnlegg konkludere med at hi er for ung til å bli mor? Snakk om å være lite reflekterte. Selv ble jeg mor første gang som 29 åring, noe som har passet meg perfekt. Men det betyr da ikke at det er fasiten for når alle andre skal få barn? Trekk hodet ut av deres egen ræv da, vær så snill.

Problemet her er da ikke deres alder, men det at de har bestemt seg for å prøve å få barn, og at han så trekker seg. Alle menn uansett alder kan få litt hetta av slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...