Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Vi har blitt enige om å prøve, vært prøvere i 2 måneder. Men nå vil han ikke mere =( Han sier han vil vente 1 år til.. Men jeg klarer ikke det, jeg har såå lyst på nå. Å fra alt vi vent kan det ta 1 år før jeg blir gravid også.. Er det fordi jeg prater så mye om det? er han redd? Jeg er 20 å han 23..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Så lenge begge to ikke er enige, vil det være dumt å prøve. Så vær glad han sa ifra om følelsene sine du! Du blir alltids mor senere, når begge to virkelig vil det!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Fordi han er for ung til å prøve Fordi du er for ung til å prøve Fordi han føler seg presset Definitiv en skikkelig sexdemper at du prater mye om laging av baby og babyer generelt, det syntes nesten alle menn. Du burde jo kjent fyren godt nok til å vite hvorfor, ikke spørre oss som ikke kjenner han.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Hvorfor han er redd er det veldig vanskelig for oss her inne å svare på. Akkurat det må du neste spørre han selv om.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Mange umodne menn der ute. Etter min mening er et frieri et bevis på at mannen mener alvor. Samboere kan mene alvor de også, men et frieri er mer et bevis på det. Bortsett fra i Jonas' tilfelle da.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Hvorfor vil du på død og liv bli gravid nå? Er det et reelt ønske eller er du bare besatt av tanken? Du har ganske mange år igjen før den biologiske klokken begynner å ringe..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 kanskje fordi menneskehjernen ikke er ferdig utviklet før man er ca 25.. Lurt å vente noen år til..
Gjest Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Hvis man er så usikker at man ombestemmer seg annenthvert år er det like greit å vente. Dere er begge unge og kan fint vente et par år til :-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Herregud! Det er ikke noe som heter for UNG lengre! vi er 20 og 23år eier hus UTEN lån, fast jobb, bil, hage.. Alt dere "modne" mødre har!! Blir så irritert når noen av dere skal som er 20år for unge, vi er jo ikke det.. skjønner det om vi hadde vært 15-18år.. Men 20, da er man liksom gammel nok til det meste! Også for barn.. Jeg "fikk" dette huset av min oldemor rett før hun døde i gave! Bil har vi nettopp kjøpt oss til 100 tusen, av penger vi har spart. Vi har også spart 60tusen til ungen som vi hadde planlagt. Jeg kjenner han, å han er redd. Han trur jeg bare har sex for å få barn. Men vi hadde mere sex før enn vi har nå. fra min side. Jeg er ikke desp, lar det bli naturens gang. Men vil ikke starte på pillene igjen ! Har ønsket meg dette siden vi ble sammen, som er for snart 4 år siden.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Herregud! Det er ikke noe som heter for UNG lengre! vi er 20 og 23år eier hus UTEN lån, fast jobb, bil, hage.. Alt dere "modne" mødre har!! Blir så irritert når noen av dere skal som er 20år for unge, vi er jo ikke det.. skjønner det om vi hadde vært 15-18år.. Men 20, da er man liksom gammel nok til det meste! Også for barn.. Jeg "fikk" dette huset av min oldemor rett før hun døde i gave! Bil har vi nettopp kjøpt oss til 100 tusen, av penger vi har spart. Vi har også spart 60tusen til ungen som vi hadde planlagt. Jeg kjenner han, å han er redd. Han trur jeg bare har sex for å få barn. Men vi hadde mere sex før enn vi har nå. fra min side. Jeg er ikke desp, lar det bli naturens gang. Men vil ikke starte på pillene igjen ! Har ønsket meg dette siden vi ble sammen, som er for snart 4 år siden Skriver det igjen!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Kjære deg, du er ikke mere en 20 og han ikke mere en 23 selv om dere har alt det økonomiske under kontroll. Det handler faktisk om at han, din samboer IKKE er klar for å få barn. Han mener at dere ikke skal å barn og det er alt som teller.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Har du spurt han om hvorfor han plutselig har ombestemt seg?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Stakkars mannen har vel følt seg presset. Hvorfor er dere ikke gift forresten?
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2010 #14 Skrevet 26. april 2010 Kanskje HAN føler seg ung, umoden, ikke klar, kanskje han ikke har tro på at forholdet varer på tross av den dyre bilen og det gratis huset deres, kanskje han ikke syns det er på tiden å sette nye mennesker inn i verden? Det MÅ du bare respektere - og du må også finne deg i at folk kaller deg ung, for i biologisk forstand (mht fruktbarhet osv) så ER du ung, og kan få barn i ennå 20 år.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 Å snakke om å lage barn er skikkelig turnoff for de fleste mannfolk.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 Hm, skjønner hva dere tenker/mener! Det er jo greit om han vil vente, tvinger han ikke til å få barn. Men han har villet ha barn i 1 år, å for 2 mnd siden ble jeg med på det, for jeg følte meg klar. Men nå som jeg er endelig klar, er ikke han det =/ Greit jeg er ung i alder. Men je føler meg voksen nok. Min mor er overvektig, vil hun skal oppleve barnebarna sine også! Er så redd hun ikke blir det! Familie betyr utrolig mye for meg! Jeg vil gjerne bli oldermor/tipp oldemor! Men først vil jeg att mamman min skal oppleve den gleden, ikke noe som betyr mer.. Føler meg litt presset pga det. Men er klar! Surrete hele greia.. men dåkk skjønne sikkert
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #17 Skrevet 26. april 2010 Kjære deg, du er 20 år. Det har faktisk ingenting å si hvor vidt man har hus, bil og har fast jobb. Det har noe å si om msn er moden for barn og konsekvensene av det. Selv er jeg 26år og vi har også "alt i boks". Lite visste vi at vi skulle få et hardt svangerskap, en hard fødsel, et langt sykehus opphold og en hard tid når vi endelig fikk ta med oss mini hjem. Du vil kanskje ha barn, men vit at det kanskje ikke blir i nærheten av hva du tenker deg. I en støttegruppe vi er medlem av har vi lært mye og sett hvordan andre har det. Hva ville skjedd med dere hvis dere får et barn som bli avhengig av dere hver eneste dag i 18 år? Ingen ferier i varme og sol, ingen turer i fjellet, hver eneste dag i rutine osv osv. Vil deres erfaringer i livet være nok til at dere klarer en slik tilværelse? Og vil deres unge forhold klare en slik belastning? Selv har jeg vokst mye psykisk fra jeg var 20 til nå. Man tenker veldig anderledes. Visste du forresten at samboer som får barn før de er 25 år er de første til å skille seg?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #18 Skrevet 26. april 2010 "Min mor er overvektig, vil hun skal oppleve barnebarna sine også!" Forumtroll
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #19 Skrevet 26. april 2010 Jeg er også overvektig og har ingen planer om å dø. Hvorfor tror du din mor har tenkt å forlate denne verden?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #20 Skrevet 26. april 2010 Fordi det sies at mennesker med mye overvekt, dør tidligere!! Å det vil jeg ikke!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #21 Skrevet 26. april 2010 Hehehehe, jeg kan ikke annet enn å le. Slike ting kan du si om det meste: Mennesker som røyker dør tidligere enn andre, mennesker som ikke mosjonerer dør tidligere enn andre, mennesker med angst dør tidligere enn andre, mennesker som drikker mye dør tidligere enn andre, mennesker som bruker dop dør tidligere enn andre. Mennesker som råkjører har en større sjangse for å dø i en ulykke, mennesker som bruker p'piller har en større sjangse for blodpropp osv. Kunne fortsatt, men min sønn våknet
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #22 Skrevet 27. april 2010 Dere er for unge. Hvis dere mot formodning fremdeles skulle være sammen om fem år så kan dere begynne å prøve. Ikke før.
trollmamma Skrevet 27. april 2010 #23 Skrevet 27. april 2010 Det er litt morsomt å lese svarene nedover her. Dei hadde sett SÅ mykje annerledes ut om HI ikkje hadde skreve alderen sin. Eg synst ikkje de er for unge om det passe for dekan å få barn, og synst det er rart og dårlig gjort av han å først være positiv i eit år for så å snu. Du må prate med han og spørre kvifor, og fortelle korleis du føler det. Og så må de to bli einig )
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #24 Skrevet 27. april 2010 Jeg synes heller ikke alderen deres spiller så stor rolle her, siden dere begge er over tjue og har vært sammen en stund. Men selv om du er klar for barn, kan det være at han plutselig har forstått hva det innebærer å få barn, og kommet frem til at han ikke vil ofre alt han må hvis dere får et barn. Kanskje har han snakket med en kompis, kanskje han har snakket med en kompis med barn som har fortalt ham om hvordan det er. Du har nok rett i at han er redd, det var vi som fikk vårt første barn etter 30 også det. Men vi hadde opplevd så mye før vi fikk barn: festing, reising, spontane helgeturer, sene kvelder og sene morgener, diverse fritidsaktiviteter, osv osv. Er så mange som sier at man ikke trenger forandre livet når man får barn, men det er noe sprøyt. hadde jeg levd som jeg gjorde i tjue-åra, hadde barna mine vært utslitt og overstimulert, tror jeg. ;-) Sett deg ned og snakk med ham, ikke sikkert dere trenger å vente i mange år, men gi ham litt tid, tid til å innfinne seg med at "ungdomstida" er over.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #25 Skrevet 27. april 2010 Hei HI, Skjønner at det ikke er artig å få råd fra oss "modne" mammaer - som du kaller oss.. Selv er jeg 32 (snart 33). Fikk min første da jeg var 31år og får (hvis alt går bra:) neste i sommer -og da vil jeg være 33. Jeg synes dere er for unge - dere bør jo LEVE deres liv først! Reise masse (anbefales)!! Gjøre noen feil .. osv! Når man får barn - er man forpliktet for resten av livet! Og det er sinnsykt mye jobb! + Ingen vei tilbake! Jeg ville også ha barn med kjæresten min da jeg var 20/21. Er sjeleglad idag for at det ikke gikk....... prøvde masse! Vi passet jo egentlig ikke sammen! Vi var altfor unge også! .. Men følte meg MEGET voksen på den tiden :=) Håper dere finner ut av ting.. Masse lykke til;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå