Gå til innhold

Dere som har ett boliglån på ca 1,6 mill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere utbetalt i måneden? Betaler dere i huslån? Klarer dere dere bra?

Har dere 1 eller 2 inntekter?

Vurderer å kjøpe meg leilighet, har en inntekt på ca 17-18 000 utbet i måneden (dette er kun lønn, ikke kommet igang med div stønader enda). Men kanskje det kan bli litt trangt med økonomien? Har jo barnehage, forsikringer,bil lån og div andre utgifter.

Er alene mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du i det hele tatt spurt banken om du får et så stort lån? Har du egenkapital? Om du ikke har egenkapital kan du se langt etter denne leiligheten...

Skrevet

Jeg har snakket med banken ja, og nei, jeg får ikke så stort lån alene. Men har foreldre som kan være medlånetaker eller kausjonist.

Lurte egentlig bare på hva folk har i inntekt,som betjener ett lån på 1,6 mill. Hvor "rik" en må være,for å klare det.

Skrevet

Vi hadde det før vi kjøpte nytt, og betalte 6000, men det var bare i renter da. Hadde blitt ca 9500 i alt.

Tjente ca tilsammen 700tusen

Skrevet

Vi har 1,7 og inntekt på 900.000

Jeg ville aldri satt meg fast med en slik gjeld hadde jeg vært alene med mine 400.000.

Skrevet

Vi har 2 intekter, får vel utbetalt ca 30 tusen utbetalt utbetalt tilsammen, vi betaler ca 8 tusen på lånet nå når rentene er så lave,betalte ca 11 tusen for 3 år siden.

Det går greit, men vi har ikke masse til overs!

Skrevet

Heia =)

Vi har 1,7mill i lån

To inntekter

ca 700 000 inn i året

Vi har romslig økonomi; Råd til en sydentur i året, (eller av og til to)

Råd til litt opppussing, men er ikke akkurat "rike"

Skrevet

Vi har utbetalt ca 45000 i mnd og har lån på 1,6.

Du må da ikke finne på å skaffe deg en sånn gjeld!

Skrevet

Du må kjapt regne med å betale 10.000 for lån og det er med lav rente som nå. Hva om den stiger. Sett opp et regnestykke over hva du har brukt i måneden de siste 6 mnd og se hva du kan betale for en bolig i mnd.

Skrevet

Rart at du ikke fikk lån. Jeg fikk ikke lån i banken, men husbanken hadde ingen prøblemer med å gi meg et startlån på 1.5 mill. Er alene og har en årsinntekt på rundt 350000 brutto

Skrevet

Vi betaler vel ca 10 tusen i lån (som er på 1,7). Vi har tilsammen inn over 70 tusen i mnd. Har det absolutt romslig, men man har vel som regel tæring etter næring, som det heter, og vi bruker alt hver mnd.

Skrevet

Jeg har ikke snakket med husbanken, kun med min faste bank.

Laget meg ett regnestykke tidligere, da kom jeg frem til at jeg ihvertfall måtte ha 16 000 fast,inn på regningskonto hver måned, for å kunne betale huslån og div andre regninger. Men renten stiger jo på lånet, så burde vel kunne sette av mere.

Hadde i fjord en inntekt på 325 000 brutto. På det kunne banken kanskje gi meg 1 mill, uten kausjonist eller medlånesøker.

Må jo betale 7000 +, for å leie en liten leilighet her hvor jeg bor. Derfor jeg tenker på å kjøpe,sånn at jeg kan betale 7000 på noe som er mitt. Men det kommer jo selvfølgelig flere utgifter.

HI

Skrevet

Vi har 1,8 og har utbetalt 20.000 i måneden. (Pluss stipend og lån fra lånekassen og barnetrygda.) Går fint det. Vi betaler både renter og avdrag, men så er jo renta lav nå...

Skrevet

...MEN vi har ikke bil og billån. (Sparer klart en del der...)

Skrevet

Anonym 22.53 :

Må ikke finne på å skaffe seg en sånn gjeld....er du tett eller??

Hva er det for noe å si egentlig??

Er iallefall mye bedre å ha en sånn gjeld,betale på noe som er sitt eget enn å leie og kaste disse pengene ut av vinduet.Så ser man ikke de pengene mer.

Om jeg hadde vært henne,alenemor,hatt medlånetaker el kausjonist som var mine foreldre.

Jeg hadde regnet godt på dette,hadde hatt litt å gå på osv ..da hadde ikke jeg vært i tvil.

Gjeld er faktisk bra...iallefall husgjeld....det er en investering og noe du kan tjene på.

Men du bør være sikker på om du klarer deg da.Hadde jeg vært sikker på om jeg klarte meg,så hadde jeg ALDRI vært i tvil.

Skrevet

Anonym 22.53 :

Må ikke finne på å skaffe seg en sånn gjeld....er du tett eller??

Hva er det for noe å si egentlig??

Er iallefall mye bedre å ha en sånn gjeld,betale på noe som er sitt eget enn å leie og kaste disse pengene ut av vinduet.Så ser man ikke de pengene mer.

Om jeg hadde vært henne,alenemor,hatt medlånetaker el kausjonist som var mine foreldre.

Jeg hadde regnet godt på dette,hadde hatt litt å gå på osv ..da hadde ikke jeg vært i tvil.

Gjeld er faktisk bra...iallefall husgjeld....det er en investering og noe du kan tjene på.

Men du bør være sikker på om du klarer deg da.Hadde jeg vært sikker på om jeg klarte meg,så hadde jeg ALDRI vært i tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...