LilleMalin♀♂♂ Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Veslegutten min er veldig småspist og liker ikke brød/grøt ol siden det ikke smaker så mye. jeg har forsøkt med syltetøy og kanel osv, men det hjalp ikke. Derimot spiser han gjerne litt tacokrydret kjøttdeig og slikt som smaker mye! Nå trenger jeg tips til hva som er godt å slenge oppi vanlig mat slik at det blir akseptert av "sjefen sjøl";) Håper noen kan hjelpe!
erteposen + 4 Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Spiser han ikke det dere har til middag? Mine gutter liker også godt mat med smak, og hvitløk, karri, spisskummin og paprika er nok noen av favorittene. Pasta med pesto er også en favoritt, fullkornsmakaroni med pesto og biter av stekt fisk.
Babyønske �� Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Jeg har en tomatbasert gryte jeg bruker å lage. Den er også veldig greit med det at det kan varieres med hva slags kjøtt/fisk man har i. Jeg varierer med torsk eller annen hvitfisk, kylling, svinekjøtt, biffkjøtt, pølser. Varierer også hvorvidt jeg har poteter oppi eller serverer ved siden av. Oppskriften: 1 boks hermetiske tomater, gjerne den med basilikum og timian. 1 ss tomatpure 1 ts sukker. Ha dette i en kasserolle og la det surre ca 5 minutter. Tilsett også tørkede urter nå. 1/2-1 rød og/el gul paprika i strimler eller biter 1/2 løk i strimler eller biter. 1 gulrot i skiver el terninger 4 poteter i skiver eller terninger(kan sløyfes og serveres ved siden av, eller erstattes med ris) Mais, erter, kålrot, sellerirot eller annet kan også tilsettes om man ønsker det. Urter, ferske eller tørkede, f eks oregano, timian, basilikum. Ha først gulrot og potet(og evt kålrot/sellerirot) i tomatsausen og kok til de er nesten møre, tilsett så paprika og løk, og evt annet som ikke trenger så lang koketid. Når kjøttet skal tilsettes, kommer an på hvilket kjøtt. Storfekjøtt som trenger en del koketid, tilsettes sammen med potet og gulrot. Svinekjøtt, kylling, pølser og fisk kan tilsettes sammen med paprika og løk. Samme med friske urter. Smak til med salt og pepper til slutt. Det er heller ikke noe i veien for å bruke f eks hvitløk og chili, men det er ikke noe jeg bruker å ha i. Jeg har laget denne gryten mange ganger, håper den kan falle i smak hos flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå