benelen Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Er det noen som kan anbefale noen i Bergen? Fortell gjerne litt om hvor de stikker nålene. Jeg har litt skrekken for de nålene. Greit å være litt informert her.
Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 kan ikke anbefale fra bergen, men kan fortelle det jeg vet- så langt:-) var på min andre time i dag:) første gang fikk jeg en nål æ vær ankel å en i vært hånledd..i dag fikk jeg en ekstra nål i en ankel + en mitt i pannen;-) dette er ikke vondt! du kjenner et lite forsiktig stikk når nålen settes på plass, så merkes de ikke! damen som satte nålen kunne fortelle at det er bevist at dette har virkning å at 8 av 10 føder til termin, de som går over er det somregel snakk om 2-3 dager..i forskjeld til de som ikke fikk behandling, dær bare 50% fikk til termin:)) kjør på med andre ord;-)
To tette og ei badehette ;) Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg går til modningsakupunktur i Kristiansand, så jeg kan ikke anbefale noen i Bergen, men jeg kan fortelle litt om behandlingen jeg har fått ihvertfall =) Den første timen så måtte jeg gi litt informasjon. Dette fordi akupunkturmannen skal se hele "sykdomsbilde" foran seg. Alt fra bekkenløsning, soveproblemer.. ja alt. Man får liksom nåler for litt forskjellig. Det gjør ihverfall jeg. Også nålene da... Jeg fikk en på innsiden av hver legg og en på utsiden av hver legg og en i hodet. Det gjorde ikke vondt. Man kjenner på en måte kun en "dump" følelse. Litt vanskelig å forklare, men akkurat nåstikkingen er null problem, helt sant! Andre gangen så satt han et par av nålene litt lenger ned mot foten. Og idag, som var 3 time, så fikk jeg ei nål i øret istedet for i hodet, og en i hver hånd. Han har en skikkelig plan i forhold til nålene han setter og fødselen. Veldig profesjonelt føler jeg og jeg tror virkelig på dette. Håper jeg får en lettere fødsel denne gangen i forhold til sist gang!
benelen Skrevet 26. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2010 Høres jo lovende ut med den statistikken. Er det fra uke 36 de sier at en bør begynne? Jeg går inn i uke 33 i morgen og må vel snart bestille time. Jeg vet jo at det ikke er vondt å sette det stikket, har vært hos akupunktør før, men det er bare noe med de nålene som gjør at jeg begynner å kaldsvette. Gruet meg i mange timer før jeg skulle inn og få de nålene. Men det er vel verdt et forsøk om det hjelper på modningen før fødselen.
Alice in w Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Heisann! Jeg var til min fjerde behandling i går. For min del har virkningen vært utrolig bra. Da jeg kom til henne første gang hadde jeg begynt å få mye vann i kroppen, så i tillegg til modning setter hun noen nåler på drenering. Jeg har også litt angst for nålene. Hos meg setter hun et par nåler ved storetåa, et par på håndleddene, en på toppen av hodet, en rett under navlen og et par rett under kneet. På enkelte av dem så kjenner jeg strålinger, men da er det fordi hun løsner på noen spenninger, så jeg tror bare det er positivt. MEN, det er to nåler som jeg gruer meg til hver gang - en i hver lilletå. Hun fortalte meg at det var med denne nålen vesten virkelig oppdaget akupunktur med tanke på graviditet. Med tre behandlinger tre dager etter hverandre viste forskning at barn som lå i seteleie vendte seg nedover med hodet først. Det er en av de "sterkeste/mest ekkektive" hun setter, fortalte hun. De er skikkelig ubehaglige, men når jeg ligger der prøver jeg å tenke at det er vel INGENTING mot det vi skal igjennom i løpet av fødselen. Alt i alt så merker jeg hvor mye det jobbes i magen i etterkant av behandlingene, jeg sover bedre, migrenen er borte og jeg kommer meg på do. Så for min del har det vært helt fantastisk å gå til modningsakupunktur de siste ukene før fødsel - og kommer definitivt til å gjøre det neste gang også - uavhengig av hvordan fødselen går. Jeg kommer også til å gå et par ganger etter fødsel, da det har hatt så god effekt på meg, for å komme meg raskere etterpå.
benelen Skrevet 29. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2010 Tusen takk for tilbakemelding alle sammen! Det er vel nåler i nærheten av føttene mine jeg har mest angst for. Du sier jo at dette er ingenting i mot det vi skal gjennom i løpet av fødselen, men jeg gruer meg nok mer til nålene enn til fødselen. HEHE Men du sier at du skal tilbake etter fødselen for å få nåler som får deg til å komme deg fortere. Er det mulig? Tror det kunne vært noe. Jeg har bestilt time så jeg skal inn om tre uker, da må jeg huske å spørre henne om hun gjør dette. Ser at det går en annen diskusjon her på om det har noe for seg med modningsakupunktur. Jeg skal ta sjansen på det. Gikk til akupunktør tidligere pga nakkesmerter etter et overfall og det hjalp! Han fikk også tatt knekken på leamus på øyet mitt. Det med kun en nål. - Da hadde jeg gått med leamus i over 6 måneder og var på nippet til å bli gal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå