oopsidaisy:-) Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 hvordan er de magesmertene som det er skrevet om? er det skikkelig vondt og smerter hele tiden,eller er det noe som kommer og går? Noen som vil dele litt erfaring med meg?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 hadde lett svangerskapsforgiftning under svangerskapet, men hadde aldri magesmertene.. Så det vet jeg ikke dessverre, er ikke alle som får alle symptomene...
oopsidaisy:-) Skrevet 27. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2010 takk for svar:-) er det ingen andre som har hatt eller har svangerskapsforgiftning med magesmerter?
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Jeg hadde kraftig svangerskapsforgiftning med første mann men hadde aldri noe form for smerte. Ikke magesmerte,hodepine eller noe som helst. Der varierer nok fra person til person.. Har du fått påvist svangerskapsforgiftning???? For er vanlig med litt smerter her og der når man er gravid. mye som skal strekkes ut og blir presset på. Er du bekymret så stikk innom legen å ta en trykkontroll bare.. ) ) Lykke til )
oopsidaisy:-) Skrevet 27. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2010 neida,har ikke fått påvist noe.Hadde litt stigende blodtrykk sisit jeg var på kontroll,skal til jm igjen i morgen. Har bare hatt en litt ubehagelig følelse øverst i magen noen dager,men er plaget med halsbrann som starter langt nede i bringen.Prøvde med en tablett mot halsbrann for å c om ubehaget øverst i magen fosvant,og d gjørde det.Så jeg håper d har med halsbrannen å gjøre. ellers så ligger den lille veldig høyt opp mot ribbeina,så d kan være noe hun trykker på:-)
Grevinnen Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Hei jeg hadde svangerskapsforgiftning med forrigemann, og da hadde jeg høyt blodtrykk, veldig hodepine (mest i pannen), ødem (tok opp masse vann gikk opp 2 kg på 6 dager) og protein i urinen. Klassisk tilfelle, jeg ble lagt rett inn på sykehuset, men var heldigvis bare få dager før termin. Jeg ble satt i gang noen dager etter. Ikke spesielt hyggelig opplevelse, men det gikk veldig bra tilslutt med meg og den lille. Jeg har ikke hørt om at magesmerter eller halsbrann er forbundet med svangerskapsforgiftning..? Følg med på vekta di og hvis du får hodepine som ikke går over med det første (+ generell dårlig form) så ring legen med en gang! Hvor langt er du på vei? Lykke til!
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 jeg hadde også vondt øverst (rett under der bh`en går) men det var pga trykk fra babyen som lå å sparket oppover, og det med halsbrann kan også gi ubehag.. Prøv å slapp av og ikke bekymre deg, det er det beste for deg og kroppen din, så lar du jordmor følge med deg så går dette så fint så ) Lykke til...
Stolt tvillingmor Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Jeg har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning to ganger, men har aldri hørt at det har noe med magesmerter å gjøre. Det som imidlertid KAN være et symptom, er sterke smerter rett oppunder ribbena. Men det går fint an å ha svangerskapsforgiftning uten dette symtomet. Husk at jordmor er jordmor, og ikke har medisinsk kompetanse. Dersom du har svangerskapsforgiftning, bør du kontakte fastlegen din. Lykke til!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 Jeg tror magesmertene er et sent symptom hos mange, så det er kanskje ikke mange som har opplevd å få vondt øverst i magen. Uansett, det er ikke til å spøke med, så har du magesmerter: ta kontakt med føden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå