allabarna Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Hei damer:) Har sett flere tråder her inne om dette temaet, men har endel jeg lurer på, håper noen kan hjelpe:) Er det mange av dere som tar bringebærkapsler i 3. trimester? Jeg har hørt noen si at man kan starte 3 mnd før termin, men andre sier 1 mnd. Hva er vanlig og hva er trygt? Er det noen dokumentert virkning på dette og hva med bivirkninger? Hva sier jordmødre??
lykkelig familie på 4:) Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Hei! Jeg har hørt 1 mnd før. Det gjorde jeg ved forrige svangerskap, og jordmor hadde egentlig ingen formenng om det. Vet ikke om det finnes noen dokumentert virkning av de, men min erfaring har bare vært positiv. Jeg vet jo ikke sikkert om fødselen hadde blitt lik om jeg ikke hadde tatt de da... Jeg hadde ihvertfall en rask og grei fødsel med effektive rier fra første stund. Magen trakk seg relativt fort sammen etter fødsel også, og kan ikke si jeg har opplevd noen bivirkninger av noe slag.
Bilingüe Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Bringebærbladte kan man begynne med tidligere. Kanskje 3 mnd før? Husker ikke. Kapsler (hvertfall de jeg prøvde sist) var 3 uker før termin. Jeg begynte med minidose 6 uker før (noen sa teen smakte forferdelig), og hadde en forholdsvis rask og grei fødsel i uke 37+3 og klarte meg bra etterpå, uten at jeg vet åssen det hadde vært uten kapsler. JM den gang sa at hun ikke ville verken fraråde eller råde meg til noe. Jordmødre er delt ang. bringebærblad, hvor halvparten ikke "tror" på det, mens den andre halvparten fraråder det pga fare for styrtfødsel eller for tidlig fødsel eller begge, husker ikke helt. Så jeg kjørte for noe midt i mellom, altså lavdose
fresh Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 du kan begynne 1mnd før fikk jeg eskjed av jordmor. vet ikke om det virker, men er vel verdt er forsøk
fotball mor Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Begynte lav dose fem uker før. Ikke gjort det før, håper å føde litt før. Har gått ei uke på overtid to ganger. Er så kjipt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå