Gå til innhold

Barnebursdag for 3-åringer på en TIRSDAG???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Største hadde fått innbydelse til barnebursdag i barnehagen i dag..

Neste tirsdag fra 17-20 skal det da feires 3-årsdag.

Er dette vanlig eller? i mitt hode er det nemlig helt bak mål å skulle feire bursdagen til et barnehagebarn midt i uken, og da særlig når det varer såpass lenge!

Barna våre legger seg kl 19 de, og når bursdagen varer til kl 20 så er hun jo ikke i seng før klokken er nærmere 21.

Vurderer å takke nei rett og slett, men synes det blir litt dårlig gjort ovenfor det stakkars barnet som sikkert ikke har valgt dag og tidspunkt for feiringen selv.

Hva tenker folk med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagen var det jo ikke noe å si på. Men jeg reagerer på at det varer i 3 timer!

Skrevet

Oj, det synes jeg var en altfor lang bursdag til en 3-åring. Hva med å være der første timen-halvannen og så dra?

Skal selv ha et slite selskap for min treåring snart, men det blir på en lørdag, og kun 3 inviterte venner.

Skrevet

Hos oss er det helt vanlig å feire på hverdager kl. 17.00, men som regel varer det bare to timer. De fleste unger klarer seg fint om de legger seg en time senere enn vnlig en gang i blandt.

Skrevet

Jeg reagerer ikke på tirsdagen, men er veldig enig i at tre timer for det første er altfor lenge, og dernest - at den varer så lenge.

Da min eldste gikk i barnehagen, tok vi med barna hjem fra barnehagen og til selskapet, hvor foreldrene møtte opp etterhvert. Ellers fungerer jo selvsagt helgetrikset, også :-)

Jeg hadde sendt barnet mitt i bursdag, men sagt fra på forhånd at vi måtte gå litt før... Og så hadde jeg dratt 18:30 eller noe (avhengig av reiseavstand).

Skrevet

Her er det vanlig at bursdag feires med barneselskap på selve bursdagen så jeg skjønner virkelig ikke problemet her for om du synes det varer for lenge så er det bare å dra hjem når du synes det er nok

Skrevet

Det er helt uvanlig, og jeg har ikke opplevd det i hvert fall. Har to barn, den eldste er over 10 år.

Hvis det er bursdager midt i uken, begynner de gjerne rundt kl. 17 og avsluttes kl. 19. For så små barn som 3-åringer, tror jeg kun det har vært bursdager på lørdager og søndager, av og til på fredager.

Til og med elstemann tror jeg ikke har vært i bursdag som har vart så lenge på en hverdag, pleier å slutte senest rundt kl. 19 om det er på en ukedag.

De som arrangerer barnebursdager som varer over 2 timer er amatører...;-) Alle vet at den magiske grensen går på 2 timer.

Skrevet

Du trenger jo ikke ha barnet der til klokka 8 da kan jo hente klokka 7.

Bør vel også finne ut om de foreventer at en foreldre skal være der eller ikke.

Jetna mi var i 3 år selskap her om dagen, alle barna var 3 år og alle hadde med en foreldre tror at selv om de kjenner barna litt er det fort skummelt for de små om de ikke har med seg sin egen trygge voksen.

Skrevet

Vanlig med ukedager her. Fra 17 til 19 har de fleste jeg kjenner til. Mulig barnets foreldre ikke er helt erfarne med bursdagsfeiring selv. To timer høres lite ut for oss voksne, men er nok i massevis for de små. Jeg likte ikke tanken din om å boikotte dagen. Hvorfor ikke snakke med foreldrene om dine tanker på en fin måte. Gå klokken 19 om det passer dere bedre, men gi beskjed på forhånd.

Skrevet

Antall timer reagerte jeg i grunn ikke på, de fleste bursdager vi har vært i og har holdt selv har vart i 3 timer, men det er første gang jeg har hørt om noen som har feiret bursdag på en vanlig hverdag!

Ble helt paff jeg, for det er absolutt ikke vanlig her vi kommer fra i hvert fall.

Jeg tenker litt sånn også, at hvis alle skal feire i ukedagene så blir det veldig mange usunne dager også.

Feirer man på en lørdag så er det liksom ikke så farlig at det er masse kake og godteposer osv, men godtepose på en hverdag synes jeg ikke noe om, i hvert fall ikke til sånne små..

Syntes bare hele greia var kjempe rar jeg :-S ungene er jo kjempe slitne etter en lang dag i barnehagen også, og vi rekker bare hjemom for skift før vi må dra igjen.

Mulig jeg virker veldig negativ nå, men jeg er ikke det altså. Bare klarer ikke å forstå tankegangen til disse foreldrene.

Skrevet

Er det uvanlig å feire bursdag en hverdag?? Den var ny for meg gitt :) Si nei da vel.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ingen av mine har fått ha barneselskap på 3-årsdagen. Men så er jo jeg en sånn meggemamma som syns at festligheter skal være til glede for jubilanten selv også, så jeg ba bare familie og søskenbarn. Ble stort selskap likevel, og 3-åringer har ingen referanser omkring hvordan festen skal være uansett.

Skrevet

Jobber i barnehage og kan opplyse om at her jeg bor, er det heeeelt normalt med bursdagsselskap på en hverdag. Men at barna har nytte av et selskap på 3 timer i den alderen kan jeg vel ikke si meg enig i :)

men stakkars mamman som bare vil sitt barns beste.. hun vet sikkert ikke bedre da. Ingen grunn til å lage oppstyr og tenke stygt om henne fordi hun ikke gjør som "alle andre". Si pent ifra at du henter kl 19 eller noe da.. Problem solved!

Skrevet

Typis dib og lage et verdensproblem av en så liten filleting som en barnebursdag på en tirsdag.

Barnet dauer neppe av og få litt kake og sjokolade på en tirsdag. Tror nok 3 åring fint klarer og holde seg oppe et par timer ekstar akkurat denne tirsdagen også.

Jeg ser virkelig ikke problemet. Enten så sender du ungen i bursdagen eller så gjør du det ikke. Men jeg syns uansett at det er dårlig gjort og ikke la en 3 åring få gå i bursdagen pga av at barnet da må være oppe et par timer ekstra og den eventuelle krisen med og la barnet spise sukker på en helt vannlig TIRSDAG!!

Skrevet

Her er det også helt vanlig å ha selskap på hverdagene, helgene hører familielivet til og er litt hellig. Med et barneselskap midt på dagen er liksom hele dagen ødelagt, da får en ikke som familie gjort noe hverken før eller etter. Og med 3 barn blir det en del selskaper i løpet av et år..

Men her er det ikke vanlig å ha 3 års feiring med barnehagen da, det venter de fleste med til de fyller 4 år, og da varer det fra 17-19.

Skrevet

Åhhh nå forstår jeg.

De fleste voksene jeg har snakket med syntes det er en pest og en plage å arrangere barnebursdager. Jeg har derimot gledet meg vilt til å prøve ut mange orginale ideer når poden blir gammel nok til å ha selskap. Ser jo her at man blir dømt nord og ned så da forstår jeg endelig hvorfor barnebursdager blir en pest og en plage.

Til Hovedinnlegger: Hva tenker du med? Ikke med hjertet i allefall. Du behøver ikke være tiden ut om det plager deg slik.

Skrevet

I alle dager, var det noe å reagere på også da? Jeg vet ikke hvor dere har fått utlevert "perfekteboka" hvor det står hvilken dag og hvor lenge en barnebursdag skal vare, men jeg har ikke fått den. Kunne godt vært meg som gjorde en så alvorlig og grov feil:) Tør omtrent ikke invitere når jeg ser at det er folk som blir "helt paff" osv over noe så smått....

Skrevet

Noen syntes det er galt at man feirer for en 3 åring

Noen syntes det er galt at selskapet varer i 3 timer

Noen syntes det er galt at man feirer på en ukedag

Noen syntes det er galt at man feirer i helger

Noen syntes det er galt om selskapet ikke varer i 3 timer

Noen syntes det er galt at det blir spist søtsaker

Noen syntes det er galt at det ikke blir spist søtsaker

De fleste på roper seg at det finnes noe som er normalt. Det som er normalt er vist bra.

Hurra for janteloven. Lenge leve.

Skrevet

Hele dagen ødelagt fordi poden skal få treffe vennene sine i selskap???

Ja ja.....

Skrevet

Vær der presis da, og dra ca 19! :) Men enig, litt sent på en hverdag..

Skrevet

Passer det ikke barnet ditt så ikke dra. For meg hadde det fungert helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...