Gå til innhold

Man skifter ikke bleie på kafe !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør man bare ikke, uavhengig av alder på barnet eller om det er bommelom eller bimmelim !

Rister litt på hodet av hvordan enkelte tar seg tilrette.

Satt i dag ved siden av en "barselklubb" på en tettpakket kafe, der det tydeligvis var den største selvfølgelighet å slippe å abvryte samtalen for å gå på stellerommet.

Det er unødvendig - og det er lov å ta hensyn til andre mennesker som sitter rundt selv om man er nybakt mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Det ville aldri falt meg inn å gjøre...har en på 2 måneder. "Vi tar bæsjebleia her vi liksom....ved siden av de som spiser rekesmørbrødet sitt..."

Skrevet

Æsj, det har jeg sett flere ganger også. Veldig unødvendig og ekkelt.

Skrevet

Det er fyfy!

Ikke rart gjester og ansatte på kafeer ikke er så veldig begeistret for barselstreff :-/

Hvis man ikke klarer å oppføre seg som folk ute på kafe så får man holde barselstreff hjemme.

Skrevet

Så enig!! Jeg synes også mange er elendige i plasseringen av barnevognene sine. Jeg tenker alltid på det når vi går på kafe. Man må ta hensyn til andre når man har barn, ikke bare omvendt.

Skrevet

Helt enig, sånt gjør man bare ikke!

Skrevet

Nei, sånt gjør man jo bare ikke! Skifter ikke på bordet eller gulvet på kafeen akkurat! Uforskammet spør du meg.

Skrevet

Utrolig uforskammet, men noen mødre lever i en boble der det eneste som eksiterer er dem selv og babyen.

Skrevet

Man kan skifte bleier på kafe...hvis en går på stellerommet/badet og gjør det!

Hadde aldri falt meg inn å bytte bæsjebleia til mini oppå bordet..eller hvilken som helst bleie. Usj.

Slik gjør jeg ikke på barseltreff inne på helsestasjonen heller, får meg ikke til å gjøre det. Nei do-ting hører hjemme på badet!

Skrevet

He he nå trodde jeg først at du mente man ikke skulle skifte på barna når man var på kafe:-) Så tenkte jeg at stakkars barn som skal ligge der med bæsj i bleia.

Helt enig med deg altså, hvor vanskelig er det å gå på stellerom/toalett når man skifter på babyer da?

Skrevet

Helt enig, det er uakseptabelt, selv når man er i babybobla.

Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke fått meg til å gjøre det selv. Men jeg syns faktisk det er akseptabelt der kafeene ikke har tilrettelagt for at man kan skifte på toalettet. Enten med stellebord på veggen eller plass til å legge barnet på golvet. Et alternativ til er å sitte på toalettet med babyen over fanget, men da hender det at man ikke har plass til stelleveska.

Skrevet

Her er det et flott stellebord på toalettet.

Men om det ikke er det, kan man trille vogna ut i gangen f eks, og ta det oppi den. Ikke inne blandt gjestene.

Skrevet

Jeg har faktisk byttet en tissebleie i vognen på en kafee, men da veldig diskree å ikke rett vedsiden av noen, men det er ikke noe jeg pleide å gjøre å det var ett engangstilfelle.

Er helt enig i at det ikke er noe man gjør på kafee, det tar ikke lange stunden å gå å bytte bleie på stellerommet.

Skrevet

signerer

Skrevet

er enig at det er ekkelt for de andre gjestene..... men må inrømme at jeg har skiftet en tissebleie diskre i vognen selv. Det satt ikke gjester på bordene irundt og det var ikke stellerom der... MEN det er ikke noe som er ok å gjøre altså.....

Skrevet

Dårlige stellerom er vel ikke noen god unnskyldning??.. De fleste kafèer har vel handicap toalett, og der kan du dra inn vogna og skifte.. det har jeg gjort mange ganger...

Skrevet

Bettybu

Det er ikke mange kafeer jeg vet om som har handicaptoalett akkurat...Der fleste vanlige kafeer har kun et lite toalett. Og da tenker jeg ikke på egon, fridays osv., men vanlige kafeer..

Skrevet

Husker jeg var på Mona Lisa i Oslo når knøttet var par mnd gammel. Den ene gangen jeg var der så måtte jeg skifte på henne, men det var diskret inni bagvogna så ingen andre som la merke til det fordi toalettet på Mona Lisa lå nede i første etasje og var kronglete å komme seg ned dit med vogn, baby og det styret der. Men det var kun den ene gangen da ;) Syns ikke noe om å skifte på ett barn åpenlyst for fulle hus.. Så jeg har vanligvis gjort det på do/stellerom i senere tid.

Skrevet

Jeg har måttet skiftet bæsjebleie på cafe en gang, der hvor det ikke var stellerom eller handicaptoalett. Men jeg gikk på det vanlige toalettet og la et medbragt sammenrullbart stelleunderlag på gulvet, med engangsunderlag oppå. Ikke noe problem. Hvis noen tenker at det er ekkelt at stelleunderlaget blir skittent, så er det bare å vaske det i vaskemaskina hjemme, eller fortsette å legge engangsunderlag oppå.

Synes heller ikke at det er noe problem å skifte bleie helt diskret i vogna, men på cafebordet eller sofaen kunne ikke falt meg inn.

Skrevet

og forresten trenger man å ha med vogna når man skal skifte på ungen? jeg pleier bare å ta stelleveska på skuldra og bære ungen med meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...