Gå til innhold

baby som ikke vil feste seg, noen med erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har termin om en uke og har en baby som fortsatt flyter litt rundt omkring der.. på kvelden kjenner man hodet nedover men når jeg våkner kan hun likesågodt ha hodet til en av sidene... huff.. stresser meg litt.. noen med erfaring på dette område????

er veldig lang i overkroppen, med andre god plass, og tror ikke dette er den strørste babyen heller ... hmmm... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forrige gang hadde ikke babyen festet seg ordentlig på siste kontroll før fødsel (kontroll 1 dg før termin. Fødte 1 uke over ul-termin) Babyen lå riktignok med hodet ned hele tiden siste 4 ukene, men det var ikke ordentlig festet fikk jeg beskjed om.Så om vannet skulle gå måtte jeg legge meg ned og ta kontakt med føden. Fødselprosessen startet med tegningsblødning hos meg. Vannet gikk aldri, det måtte de ta på føden like før pressriene satte inn.

Lykke til med fødsel. Håper du slipper vente for lenge, og at h*n bestemmer seg for å ville ut den rikitge veien, hodet først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min som ble født for 4 år siden festet heller aldri hodet og var i sideleie fortsatt etter mange timer med rier. ved 7 cm åpning tok de forstervannet og gutten snudde seg og da gikk det raskt fra 7 til 10 cm han kom ut med hodet først riktig vei og alt gikk bra. fødselslegen og jordmor fortalte et slik kan det noen ganger bli når babyen har nok med plass helt frem til fødsel. sist hadde jeg veldig høye symfyse mål, ikke fordi gutten vår var stor men fordi jeg hadde utrolig mye forstervann, så han kunne bevege seg mer og til og med snu seg helt frem til fødsel:)

 

Ønsker deg lykke til og det er ikke sikkert dette er noe å bekymre seg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to barn tidligere, og hodet festet seg ikke før fødselen var i gang på noen av de. Jeg har termin med nr 3 om to uker, og hodet er fortsatt ikke festet. Det er helt uproblematisk at hodet er bevegelig frem til fødselen starter - det er i alle fall min erfaring:-) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet festet seg ikke før jeg var i aktiv fødsel med nr.1. Var på kontroll hos lege på formiddagen fredag hvor legen kjente at hodet var løst og han sa at det fortsatt kunne gå 14 dager til fødsel... Klokken 03.08 natt til lørdag var fødselen over :)

 

Hørt at det er vanlig at hodet ikke fester seg før sent hos andregangsfødende, så forventer ikke at baby nr.2 nå kommer til å feste hodet før fødselen er i gang, selv om det er 7 år siden sist...

 

Har termin 17.mai og har hatt en veldig aktiv baby hele veien... H*n har vært opp og ned og att og fram, men ligger for øyeblikket i hodeleie... Tror ikke du trenger å uroe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...