Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Var hos gyn i dag for å sjekke at alt står bra til etter fødselen...Når jeg lå i stolen sa han: 'spre bena, det er jo dere kvinner så flinke til' Ble så trist:( Var det ikke frekt?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Da hadde jeg gått hjem..Jeg BETALER ikke for å få nedsettende kommentarer og jeg gremmes over at du gjorde det...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Du er hårsår. Sansynlig vis bare en fleipete kommentar for å lette på stemningen.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Ja, det var nok litt frekt selv om det trolig var et forsøk på en humoristisk vri. Hadde du ikke vært så flink til å spre beina så hadde du jo ikke sittet i stolen der på etterkontroll. :-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Herregud, for en utrolig uprofesjonell lege! Hva sa du da? Jeg tror jeg ville kommet med en syrlig kommentar tilbake. Men kanskje han abre prøvde på en teit måte å løse opp steminga, siden du kome til etterkontroll etter fødsel osv.. Men jeg ville nok uansett revurdert å bytte lege pga noe sånt. er litt viktig å ha en saklig gyn som man føler seg trygg på og tatt på alvor hos
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Jeg hadde faktisk tatt kommentaren for det det var: En spøk. Kan aldri forestille meg at det var ment nedsettende eller sårende. Kanskje upassende for en lege å si slik til pasienter, men allikevel...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Enkelte leger er helt hårreisende med pasientkontakt. Jeg var til spesialist for vaginisme (muskelspenninger i vagina) som har ført til at jeg har problemer under penetrering samt å ta celleprøve. Han sa så mye over kanten i løpet av den timen, at det er umulig å gjenfortelle. Blant annet fremstilte han det som om at det var synd i min mann som hadde en kone med et slikt problem. "Hvor lenge tror du han gidder dette da?", sa han.. Når jeg skulle gå, etter å ha brutt helt sammen, sa han "Du får fortelle venninnene dine om hvor kåt du er og hvor ofte du hopper på mannen din da vet du.." Så du har min sympati. Ikke den riktige situasjonen å møte en lege uten sosial intelligens nei..
2 små og en undulat Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Dette var et dårlig forsøk på en dårlig spøk. Jeg hadde nok glist litt av spøken, men mest fordi det sa endel om legen. Når man ligger og får GU skal IKKE legen spøke med noe som helst, spør du meg! Bytt lege og le litt av det istedet:)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 HI Her Hei Annie 15:03. Takk for at du svarte. Din historie høres kjent ut, har jeg kanskje lest den her inne på forumet? Helt sykt å lese hva din lege lirte av seg. Har du klaget? Syns du jeg bør gjøre det? Han har jo vært ganske grei før, fikk kanskje sjokk av den kommentaren. Til deg som spurte: Sa ikke så mye, ble så forbauset. Han var helt profesjonell etter det, men...hmmm, tror jeg bytter lege. Til en kvinnelig en. De har ganske litt bedre pasientforståelse?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 For en del år tilbake var jeg til konsultasjon hos en spesialist i ortopedi. Var 18-19 år elelr noe og veldig overvektig. Han oppførte seg som en skikkelig drittsekk og jeg knakk fullstendig sammen. For tre år siden hadde jeg behov for å få operert et kne.Er nå normalvektig. Denne legen av en drittsekk er en meget dyktig ortoped... Jeg bestillte time, fortalte han hadde vært en skikkelig drittsekk mot meg og hva jeg mente om det. Gjett om han var grei etterpå :-)))))) Sannsynligvis mente ikke gu'n din noe vondt med kommentaren i det hele tatt. Konfronter han med det og si du ble lei deg. Kan hende du ikke angrer på det etterpå ;-)) Kjekt med en som gjør sitt best for deg!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Har inntrykk av at gynekologer generelt tar jobben sin sm det mest naturlige i verden og ikke tenker på at det er litt privat for pasienten. Hadde ikke blitt så veldig opprørt av denne kommentaren. Selv sa min gynekolog til meg at jeg hadde så fine fyldige kjønnslepper. Ble litt forskrekka, men det er vel som en tannlege gir komplimenter på fine tenner.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 fy faen. hadde klikka på legen. jeg har vært utsatt for seksuelt missbruk og hater å legge meg i den stolen. Leger burde vite at de må være proffe for en grunn. Det kan ha svært alvorlige konsekvenser når de trår over grensene sine på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Sånt skal ikke komme fra en lege, og humor synes jeg ikke passer seg i en sånn setting dersom man ikke kjenner pasienten godt. Jeg opplevde en meget ubehagelig lege en gang under en gastroskopi... han var sinnsykt ufin mot meg. Etter undersøkelsen så sa jeg til han: "jeg skjønner at du har kommet deg gjennom skolen pga gode karakterer, men jeg foreslår at du nå tar deg et kusr i pasientkontakt for det er definitivt ikke din sterke side, Håper du heretter kun jobber videre med administrative ting, for dette kan du ikke". Han ble bare stående der å måpe...
zenta Skrevet 26. april 2010 #14 Skrevet 26. april 2010 Hei, noe helsepersonell er fryktelig lite omtenksomme. Vi er gravide med prøverørsbaby, og før vi kom til prøverør, hadde vi inseminasjonsforsøk. Jeg opplevde å få høre at "dette blir det ikke barn på, sykt dårlig kvalitet på sperm". Dette førte til at jeg brast ut i gråt og gråt i to dager. På forhånd fikk vi vite at vi nok ville oppleve å føle oss på "samlebånd" for følelser hadde de ikke tid til..! Og med en haug med hormoner putta inn i kroppen, så reagerte jeg med gråt.. Stakkars mannen min, visste ikke hva godt han skulle gjøre for meg. Så mye av helsepersonell burde kanskje ta kommunikasjonskurs eller no..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 Var hos en optiker en gang.. han sa: "Nå må jeg komme til å bli litt nærgående her", mens han så på meg med sitt kåteste blikk og tok knærne mine fra hverandre og kjørte kontorstolen sin og bena sine helt oppimellom mine.. Han begynte å småsnakke, og vi kom inn på hvor jeg jobbet. Jeg sa bla at jeg gikk til og fra jobben. "Da er jeg sikker å at du har de strammeste lårene av alle dere som jobber der" nærmest stønnet han... Og når jeg gikk grabbet han til seg en klem. jeg stivnet totalt. Han var "stirre langt inn i øynene-holde blikket for lenge, samtidig som han puster tungt og kler av deg med blikket-typen" Og en venn av faren min! Gikk aldri tilbake dit igjen.
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 Men går dette virkelig an? Jeg får ikke gå til GU hos mitt vanlige legekontor uten at der er anstand til stede! En helsesekretær el lign, de sier det er rutine. Var det noen andre der inne, eller var du alene med han? Jeg syns ikke du skal la han dø i synden. Ta det opp med arbeidsgiveren hans, og hvis det var en annen tilstede, desto bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå