Venter tvillinger Januar13 Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Noen som skal føde der eller nett har født der inne?? Noen som skal føde de i starten av Juli?? Åssen er det og føde der?? Bra oppfølging der el? Jeg har valgt Drammen siden Kongsberg var stengt da jeg sku velge.. Skal på omvisning i Drammen den 19Mai.. Spent.. Var jo der forrige uka pga misstanke om lekk på fostervann så sett åssen det er der.. Virker veldig bra,koslige folk som jobber der og.. medhjelplige.. Stod der inne med sambo grønn som bare det.. Ehh..hvor skal vi...?? Men var alltid noen som spurte oss hvor vi sku og de viste oss frem
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Jeg skal dit jeg også, men det er ikke før i slutten av juli (men må til ks samtale først) Har bare født på Kongsberg tidligere, og er kjempefornøyd med oppfølging og behandling jeg har fått der... Har desverre bare hørt negative ting om Drammen, så gruer meg veldig kan du si... (og jeg kan ikke velge Kongsberg denne gangen pga de strenge reglene de har fått, og jeg faller desverre under dem ) Så om noen har noe å si, er jeg spent på å høre jeg og
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2010 uff da.. Ble litt skeptisk til Kongsberg jeg.. (men ja det kan skje hvor som helst,har jo gjort det i Drammen og) Men nå fikk jeg plass i Drammen så da orker ikke jeg stresse mer med det Bare hørt positivt så si om Drammen jeg.. Men dere som har født der fortell litt til oss a
min_lille+en spire Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Jeg fødte på drammen sykehus for tre uker siden og er storfornøyd. Jeg begynte å lekke fostervann og fikk beskjed om å komme inn for kontroll, og ble satt igang morgene etter. Fødselen tok veldig lang tid, men alle jordmødrene jeg hadde med å gjøre var alle tiders. Babyen måtte ha ekstra overvåkning på grunn av at jeg fikk infeksjon, og jeg følte hele tiden at jeg ble godt ivaretatt. Også barselavdelingen er jeg veldig fornøyd med, de hjalp godt med ammeteknikker, og tok over lille dullet mitt noen timer på natten da hun var veldig urolig på grunn av feber. Alt i alt har jeg ingen betenkeligheter med å føde der igjen ) Masse lykke til!
(Muskat) Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Hva slags strenge regler er det for fødsel på Kongsberg nå? Og tar de keisersnitt lenger, eller blir alle planlagte ks tatt i Drammen?
~~ElleMelle~~ Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Jeg fødte på Drammen for to år siden og var storfornøyd. Superhyhyggelig personal på føden. Ble bemøtt på tlf med at det bare var å komme ned for sjekk siden jeg følte ting var i gang (ikke noe sånn om at man måtte vente så og så lenge). Da fødselen vel var i gang, følte jeg at mine opplevelser og følelser av smerter og hvordan jeg hadde det var helt i fokus. Det var min opplevelse av ting som styrte veien videre. Alt i alt overgikk fødselen all forventning, mye takket være jordmødrene der. Skal føde der igjen i juni.
To tette og ei badehette Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 (Muskat): Mener at planlagte blir tatt i Drammen, men du kan få barseloppholdet på Kongsberg om du vil. Ei venninne av meg gjorde det sånn og hun var strålende fornøyd begge plasser. Ei anna venninnne av meg som fikk i februar endte med haste ks i Drammen. Hun var ikke fornøyd, men det er jo ikke så rart siden de brakk et par ribbein på henne, kalte henne feit og hun fikk ingen hjelp etterpå (ikke hjalp de med babyen, og ikke hjalp de henne som tross alt hadde gått gjenom en operasjon og derfor ikke kunne komme seg opp og ned av senger og stoler så lett). I den lille tida det var stengt på Kongsberg var det tre babyer som døde i Drammen. Disse dødsfallene kunne vært unngått i følge en venn som er lege. De har vært overarbeidet til det ekstreme der, og jeg kan ikke forstå hvordan de resonerer i helse norge. 500 fødsler i året ble sendt til Drammen uten at føden der "plutselig" ble 1/3 større. Det er sikkert roet seg der nå (i forhold til slik tilstandene var i februar). Synes det er trist at dere er så skeptiske til Kongsberg. Det er en fantastisk fødeavdeling som er forsøkt nedlagt i 20 år, nå sist etter den tragiske hendelsen i januar (forresten så har Stoltenberg-regjeringa fjernet avsnittet om at ingen lokalsykehus skal legges ned i retningslinjene sine). Arbeidsforholdene til jordmødrene i Kongsberg er bedret betraktelig i og med at gynekologlegene er pålagt å møte opp ved flere tilfeller enn før. Ikke blir vi fødende dumpa i fanget til en stakkars turnuslege (refererer til Asker og Bærun der ei døde av svangerskapsforgiftning), men kunn ferdigutdanna leger slipper til der i gården. Håper dere alle får fantastiske fødselsopplevelser uansett hvor dere føder.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Muskat: http://www.blefjellsykehus.no/modules/module_123/proxy.asp?iInfoId=4178&iCategoryId=193&iDisplayType=2 Trykk på: Les seleksjonskriteriene Jeg faller desverre innenfor denne gruppen, og må til Drammen! Men kan jeg få opphold på barsel på Kongsberg, er jeg ikke i tvil om at jeg vil det
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2010 linken funker ikke
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 http://www.blefjellsykehus.no/ Trykk på første sak om at føden gjenåpner, da kommer du inn på siden jeg linket til
Linchen Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Supre folk i Drammen - veldig flinke! Ingen grunn til å være redd for å føde der.
(Muskat) Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Hmmm, hvis man må ha BMI under 32 ved fødsel, er jeg nok for tung for Kongsberg. Tror jeg ligger rundt der nå og er i uke 27. Men skal ha planlagt ks, da utelukker det Kongsberg uansett. Har tidligere hatt to flotte barselopphold der og er gjerne med på å skrive under på at barselavdelinga ved Kongsberg er veldig bra!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 Kopierer innlegget jeg skrev her om dagen under overskriften: "Til dere som er så heldig å få føde på Sykehuset Buskerud i Drammen: Jeg fødte sønnen min der for 3 uker siden(05.april). Det endte i hastekeisersnitt på grunn av svikt i morkaka som ble oppdaget ved en helt vanlig ultralyd undersøkelse. Keisersnittet ble utført på timen. Jeg kan ikke få rost legene og jordmødrene på Sykehuset Buskerud nok! De en helt fantastiske! hadde det ikke vært for legen som utførte ks på meg så hadde ikke gutten min vært her i dag! En KJEMPE stor takk til jentene og legene på nyfødt intensiv avdelingen på samme sykehus også! Dere er helt utrolige og en kjempe flott og dyktig gjeng! En fantastisk god oppfølging og god kunnskap holdt meg fattet og samlet de ukene vi lå der:-) TUSEN TAKK! Sykehuset Buskerud har fått unødvendig mye kritikk tidligere(hele sykehuset, ikke bare barsel/føde-avd.) og det er synd. De er meget flinke på både føde og barselavdelingen der og det er ingen tvil om at jeg følte meg trygg og godt tatt vare på! Heller ikke det minste nervøs for at gutten min ikke var i de beste hender! Lykke til jenter, og pris dere lykkelig for å føde på et så bra sykehus! :-)
To tette og ei badehette Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 (Muskat): Den BMI målinga gjelder før/når du blir gravid. Man kan ikke bruke BMI regning som en teknikk på gravide kvinner, det er den ikke beregnet for.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 27. april 2010 Er et eller annet med Drammen så føler jeg meg "trygg"... Jeg gjør jo det stikk motsatte av andre her i bygda som reiser til Skien (er nok utrolig flinke der og) men det blir liksom "feil" vei for meg.. Siden jeg er fra Eidsvoll og ha familie der,så føler jeg kommer nærmere de.. Og da har de mulighet og komme på besøk til Drammen sykehus når jeg skal føde der i Juli.. Mulig jeg er helt bak mål men sånn er nå innstinkta mine
Kristannaa Skrevet 27. april 2010 #16 Skrevet 27. april 2010 Muskat: De tar fortsatt endel planlagte ks på Kongsberg. Men det kommer nok ann på grunnen til ks om de vil ta det der.
(Muskat) Skrevet 27. april 2010 #17 Skrevet 27. april 2010 Okei. Takk for infoen:) Nå har jeg kommet inn under Skien uansett, vært der til UL og venter på innkalling til samtale og ny UL i uke 32. følte meg veldig godt tatt vare på der da jeg var på UL. Det eneste jeg gruer meg til er å ikke få enerom etter keisersnittet. Det har jeg nemlig fått på Kongsberg begge de tidligere gangene...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. april 2010 #18 Skrevet 27. april 2010 jeg fik enerom på drammen etter ks... det er standar der iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå