Gå til innhold

flere som jobber i barnehage?


sexymama83

Anbefalte innlegg

jeg er ansatt i barnehage, men har vært sykmeldt hele tiden pga kvalme og svimmelhet. skal nå på oppfølgningssamtale med arbeidsgiver i uken her. føler egentlig ikke for å bynne å jobbe helt enda... jeg mener hva har jeg å gjøre der da om jeg bare går og er kvalm hele tia? mye stress og styr i en barnehage også. er d noen der ute som har erfaring me å jobbe i barnehage når man er gravid og ikke helt tipp topp? hvilke holdninger har deres arbeidsgivere hatt til dette?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg jobber også i barnehage, men har hatt et litt annerledes svangerskap enn ditt da. Til nå (16+5) har jeg ikke vært noe særlig kvalm, og ellers vært i bra form. Har vært trett og sliten, men har forsøkt og slappe mye av på ettermiddagen. Har vært og er i full jobb, og det har til i dag kun vært styrer som har visst om at jeg er gravid. I dag slapp jeg nyheten for de andre ansatte, men har som du skjønner ikke hatt behov for spesiell tilrettelegging. Jobber på 4-6års avdeling så har den siste tiden "sneket" meg unna tørking og dohjelp i så stor grad det har latt seg gjøre. For DET har gjort meg kvalm.... men har greid det uten at andre har fattet misstanke. Nå i det siste har jeg begynt å få veldig vondt i ryggen, og merker at påkledning i garderoben tar på, så må se om vi ikke kan fikse så jeg slipper unna det verste der.....

Håper kvalmen gir seg. Det er tungt i barnehage og husk at helsa di må gå først.....

Klem fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei!

 

jeg jobber i barnehage på 3-6 år. Kjenner igjen det du over her skriver om å snike seg unna dotørking etc.. blir skikkelig kvalm av det. de andre veit om at jeg er gravid, men syns det er litt føaut å spørre om "kan du vær så snill ta denne bæsjebleien? du skjønner.. jeg blir litt kvalm".. føler det da blir lett å tro at jeg bruker graviditeten for å slippe unna, men jeg gjør ikke det :)

 

Har også vært en del borte og måtte i møte med nav og arbeidsgiver. Arbeidsgiver kan søke om støtte fra folketrygden til å legge til rette arbeid for deg. I mitt tilfelle skal vi gjøre det forebyggende. Jeg skal jobbe 2-3 dager på avdeling og så skal jeg få gjøre en del annet jeg kan hjelpe styrer med. betale regninger, lønn, bildebehandling osv. Da har arbeidsgiver fått støtte til dette, så de kan sette inn en annen for meg på avdeling. dette gjør at jeg mest sannsynlig greier å være på jobb lengre ut i svangerskapet. Men jeg er ikke fan av at arbeidsgiver på død og liv skal beholde oss på jobb om vi ikke føler det er forsvarlig.. dette er det KUN DU som kan bestemme. Om de tilrettelegger for deg og du likevel ikke greier det, har du din fulle rett til å sykmelde deg.

 

Selv synes jeg det kan være tungt å jobbe i bha nå som jeg er gravid. Det er mye støy og det skal ingenting til før jeg blir trøtt eller sliten. Uner påkledning sitter jeg konstant på en slik rullestol med rygg. Sitter bak/frem og lener magen/brystet mot rygglenet. Dette hjelper veldig. Så er jeg flink til å be barna gå opp på påkledningsbenken så de kommer høyere opp.. og så hjelper jeg kun til når det er nødvendig. De fleste barna kler jo på seg selv.. og heldigvis tar de andre på avdelingen hensyn til min situasjon og vi har en åpen dialog. Likevel føler jeg meg litt dum og svak av og til.. spesielt ovenfor de som ikke har vært gravid før..

 

Jeg ble veldig redd da arbeidsgiver sa jeg måtte i møte med nav.. men det var ikke skummelt..

Dette ble sikkert veldig rotete.. men bare si ifrs om jeg kan hjelpe med noe annet. Håper alt går bra for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er styrer i barnehage og er 100 % sykemeldt p,g,a kvalme.

Kaster ikke opp, men er veldig kvalm og sover dårlig.

Tilrettelegging er kjempe viktig og fungere i mange tilfeller. Men i mitt tilfelle er det vanskelig å tilrettelegge da jeg er uvel så å si hele dagen.

Man må kjenne på det selv i samråd med lege. Man skal ha litt energi til familien og seg selv også. Snakk med sakbehandler og styrer og forklar situasjoen. Det er din graviditet. Og det er ganske viktig å huske på. Det hjelper ikke på kvalmen om man pusher seg selv hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempebrae svar:) Jeg er spent på samtalen... Kommer ikke til å presse meg selv, og vil være ærlig ovenfor arbeidsgiver på d. klart jeg kunne tenkt meg å prøve å jobbe litt no å da, men føler meg litt dum også... bare være der for å være der liksom føles så småflaut ut. Har heller ikke noe ønske om å være der jeg for å være ærlig når formen ikke er på topp altså. jeg å sliter med at jeg er konstant kvalm. å i en barnehage er d så fullt kjør hele tia, mye støy...blir sliten bare av støynivået vettu... jeg føler lite for å være på jobb når jeg ikke kan gjøre en skikkelig jobb liksom, jeg er bare sånn. huff...syns dette er vanskelig jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...