Amazone Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg har ultermin 5 mai, og har i de siste dagene kjent markant mindre liv enn tildligere. Jeg kjenner liv, altså, men ikke så voldsomme og mange bevegelser som før. For en uke siden var det også stille store deler av døgnet, men når han først begynte å bevege på seg, holdt han på en stund. Nå er det bare sånne små dult av og til. Flere som har det slik? Er så usikker på om jeg skal kontakte fastlegen om det ikke endrer seg til i morgen... Hva synes dere? Jeg er egentlig ikke redd, men man begynner jo å tenke... Er det slik at baby blir markant roligere når fødsel nærmer seg...?
Brenda med 2 ute Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Hadde det samme for en ukes tid siden. Bare små dult og ikke spark. Noen sier det er mindre bevegelse mot slutten og noen sier det ikke skal forandre seg i det hele tatt. Jeg ringte føden og ble kallt inn på en gang og de roste meg for at jeg to det på alvor og at det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Ring føden og ikke fastlegen, han kan egentlig ikke gjøre annet enn å sende deg videre til føden med mindre han har ul apparat etc... At var bra med gutten min og bevegelsene tok seg opp etterhvert, men de sa at om det skjer igjen ringer du på en eneste gang det er derfor vi er her.... Og dette var ullevål... Lykke til =)
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 etter att han har vært veldig aktiv de siste ukene var det sist tirsdag plutselig "Bråstopp". jeg kjente han snu seg, sånn som du, ett par tre ganger iløpet av dagen, men var veldig brå overgang fra de daglige raptusene ukene før. jeg lot det gå til lørdag før jeg ringte føden og sjekket. har jo hørt og lest att de blir roligere på slutten, så ville ikke være hysterisk, men syns det hadde gått så fort, og klarte liksom ikke roe meg helt med de få bevegelsene. på føden på kongsvinger (som vi har valgt oss, selvom ahus er mye nærmere)sa de att hvis jeg ville kunne jeg bare komme inn, så tok de litt målinger osv for å være sikkre:) det var nok ikke noe galt, men hun kunne jo ikke si noe sikkert uten å ha "sett" på babyn. ville vi bli roligere av å ta kjøreturen, så var vi velkomne! veldig deilig å bli tatt på alvor, og vi følte oss ikke som hysteriske førstegangs fødene i det hele tatt:) fikk målt gjennomstrømning i navlestreng og hjerterytme over litt tid. alt var fint med lillegutten vår:) de tok en vekstestimering når vi først var der, og sjekket alt som kunne sjekkes:) og selvom alt var bra fikk vi beskjed om å komme tilbake i dag hvis vi ikke syns situasjonen endret seg noe! men i går og i dag har han vært helt propell igjen:) kansje han bare trengte att mamman hans roet seg litt! så jeg anbefaller det på det sterkeste å ringe til føden og prate med de, når mann er litt urolig og får se att alt er bra, så blir hverdagen mye bedre:) i dag har jeg termin <3 så håper han kommer ut snaart. jeg er hvertfall ikke bekymret lenger:) Lykke til til deg!
Amazone Skrevet 26. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2010 Tusen takk for svar, dere! Jeg har kjent noen smådult idag også, både oppe og nede, men er stusselig i forhold til tidligere. Har vært slik et par dager nå. Om jeg ikke kjenner økt aktivitet til i morgen, kontakter jeg føden Lykke til til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå