Nummer1 Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 jenta mi på 9 mnd har tatt eit kjempesteg fysisk sett siste månaden. No krabbar ho, set seg opp sjølv, reiser seg opp etter bord og stolar og buksebein og har plutseleg blitt veldig mobil. Og i senga snur ho seg på magen for å sova. Mitt spørsmål: Bør eg snu ho tilbake på ryggen? Er det framleis farleg for ho å sova på magen? Eg risikerer å måtta snu ho over på ryggen 2-3 gonger kvar natt, då ho faktisk snur seg over på magen også i sømne....
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Så lenge de snur seg selv så er det i orden.
rampete robin Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Min gutt på 2,5 mnd sover best på magen... Det er ofte den eneste stillingen han roer seg i (les; ikke illskriker!), så da lar vi han ofte sove slik... Storebror på 2,5 år sover konsekvent på magen, og jeg husker ikke hvor lenge han har gjort det. Jeg sover også best på magen.Når jenta di selv snur seg, så ville jeg ikke brydd meg med det. Hvis det plager deg, så kjøpe en nattsafe/sovepose og bind denne fast i sengs slik at hun ikke klarer å snu seg på magen men bare over på sidene. Vi har i perioder brukt en slik for at barna ikke skal stå opp om nettene. Så lenge de ikke får snudd seg over på magen, så klarer de heller ikke å reise seg opp, Resultatet har blitt mye bedre søvn på alle i huset :-)
erteposen + 4 Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Mine snudde seg på magen fra 4 mnd. og jeg snudde de ikke fra 6-7 mnd. Jeg måtte bruke babysafe med eldstemann siden mor ble så nervøs fordi han snudde seg svært tidlig. HS sa at om barn, i alle fall over 6 mnd., snur seg så skal en la barnet gjøre det om underlaget er bra. De anbefalte meg å ta bort skinnet da de var yngre. Nå er de 9 mnd. og sover bare på magen.
Gjest Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Vesla har sovet på magen når det har passet henne siden hun var ca 6 mnd gammel. Så lenge de kan snu seg begge veier selv har jeg hørt at det er greit :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå