Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Jeg vil først bare presisere at jeg ikke synes synd på meg selv. Jeg vet at det er mange alenemødre der ute som sliter med å få endene til å møtes og jeg er ikke en av dem. Allikevel; nå som jeg har blitt alene ser jeg hvor godt vi hadde det økonomisk. Jeg visste ikke hva noe kostet på matbutikken, for jeg hadde aldri trengt å se på prisen. Vi var på fornøyelsespark flere ganger i løpet av en sesong, men da jeg sjekket prisene på Tusenfryd nå fikk jeg nesten sjokk - har jeg råd til dette? Sydentur er det bare å glemme, det får bli campingferie istedet. Vinterdress har alltid vært Reima eller Troll, men i år blir det nok noe ganske annet. Bil har jeg, men jeg grøsser ved tanken på hva jeg skal gjøre hvis den ryker. Jenteturen til Tallin som vi hadde planlagt å reise på før jul kan jeg bare glemme hvis jeg skal ha råd til julegaver. På den annen side, så har jeg råd til mat, jeg har råd til klær, jeg har kjøpt meg et sted å bo med god plass til ungene og meg. Vi skal klare oss fint, men jeg skjønner nå hva jeg tok for gitt og hverdagen blir med ett litt annerledes. Kanskje har jeg bare godt av det også?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Vet du det er tanken som slo meg og når jeg ble alene...plutselig fikk jeg et helt annet syn på ting- at jeg faktisk begynte tenke på hva ting koster!!! Desverre så er jeg ikke i samme situasjon som deg- jeg har ikke hatt økonomi til å kjøpe meg noe egen bolig.... Høres ut som du har det bra- tross alt. Er en oppvåkning bli alene ja...Lykke til vidre
noLadyjustME Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Det er rart hva som går når en blir nødt for å snu litt på tankegang og må være på budsjett. Jeg tenker at vi ikke har vondt av å være klar over hva ting egentlig koster, og være mer bevisste. Men du som har hatt litt mer økonomisk frihet når du var i forhold vil naturlig nok syntes at det blir endel strammere. Men det som er bra er jo at du faktisk overlever helt fint nå og også har fått sjangsen til å kjøpe en trygg og god boplass for dere 3. Campingferie vil kanskje være et bedre barndomsminne for barna dine? så kan de være med å glede seg til det når du en dag ser at dere kan ta dere råd til noe i sydligere strøk Ganske sikkert vil de ha det like bra i en billigere dress, og du kommer deg nok på flere jenteturer:) Det er så mye vi bekymrer oss for som egentlig ikke er noe bekymring. Om du har godt av det vet jeg ikke, men jeg for min del syns ikke jeg har selv har vondt av å kjenne på at økonomien strammer til tider. Jeg skal forhåpentligvis ut i lære til høsten, og 2 år til med stram økonomi. Men etter det kommer m in tid til å kjenne på tryggere økonomi og helt sikkert mer sløsing av penger Tror vi tar mye for gitt, men vi er vanedyr, og vil som regel alltid tilpasse oss den situasjonen vi er i
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 jeg skjønner ikke at dere ikke hadde anelse på prisene uasnett om man er alene eller ikke. med mann uten mann. welcome to the world.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Jeg visste ikke hva ting kostet på butikken fordi vi hadde så god råd at det ikke spilte noen rolle om vi brukte 1000 kr i uka på mat eller 3000. Det høres helt teit ut, men sånn blir det fort når man har mye penger. Jeg er ikke vant til å ha det på den måten hjemmefra, men mannen min tjente godt og man faller lett i fella med å bruke penger ukritisk. Nå som jeg er alene er det litt skremmende, men jeg vet jeg skal klare meg og det er deilig å stå på egne ben. Penger er ikke lik lykke, for da hadde jeg aldri gått. HI
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 omvendt for meg da, jeg har bedre råd nå en før selv om jeg selvfølgelig må sjekke priser og slikt som jeg alltid har gjort. Men jeg levde mend en mann som ikke brakte mye penger inn men var flink å bruke opp sine og mine penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå