LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Hei =) Jeg var på samtale på sykehuset i forge uke, og da sa jordmor til meg at jeg hadde noe høyt blodtrykk, og at hun fant litt protein i urinen min. Da hadde jeg ødem +2... I helgen har det begynt og stramme rundt ankler og hender, og jeg kjenner at jeg har fått mye vann i kroppen. Så nå har jeg fått meg en legetime i dag, og funnet ut at dette blodtrykket mitt lå på 120 over 95 i forge uke. Er ikke det veldig høyt? Jeg pleier ivertfall ikke å ha så høyt blodtrykk. Så jeg kjenner jeg er litt nervøs nå. Kan dette være en svangerskapsforgiftning? Eller er jeg helt hysterisk?? Hehe... Hadde vært fint om noen kunne bekrefte det siste der, så kan jeg slappe av
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 26. april 2010 Forfatter #2 Skrevet 26. april 2010 Ja, jeg fikk ikke time før kl 15.... Derfor så masete Klarer ikke vente i stillhet ...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Hei! Ja, jeg har begynnende svangerskapsforgiftning. Men i motsetning til deg er ikke urinprøvene eller hevelsene i kroppen så ille. Har høyere blodtrykk enn deg da. 120/95 er litt forhøyet, men ikke SÅ ille. Til sammenlikning har jeg 145/95, og de tar det ganske med ro med meg. Det som er avgjørende er om du har andre plager i tillegg. F.eks. om du har hodepine, flimring for øynene, innskrenket synsfelt, magesmerter helt øverst i magen osv. Da må du ta kontakt med føden med det samme. Jeg hadde ikke bekymret meg mest for selve blodtrykket var jeg deg. Men pass på å få målt det ofte, og gå heller en gang for mye til lege/jordmor enn en gang for lite. Man skal ikke spøke med svangerskapsforgiftning, og det kan skje forandringer ganske fort. Lykke til!
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 26. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2010 Ahh... Tusen takk for svar Tjukkemagen! Eneste jeg tenker på nå, er at jeg har sett så utrolig dårlig i perioder den siste uken, så jeg har bestilt meg time hos optikker. Kanskje det har noe med det å gjøre? Var godt og høre at blodtrykke ikke er så høyt. Ja jeg tenker jeg kommer til å få en grei oppfølging. Legen min er veldig ok sånn... Nå er det bare å vente til klokka blir 3, så jeg får noen svar.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Det er jo ikke SÅ lenge til kl er 15, men det hadde jo vært fint om noen kunne sett på deg tidligere da, sånn i tilfelle du må inn på sykehuset for kontroll. Mye lettere å få det til når føde poliklinikk er åpen. Sa du ifra at du er blitt mer hoven i løpet av helgen, og det med synet? Rart ingen har fortalt hva du skal være obs på!!! Jeg har fått masse info om hva jeg skal være på vakt overfor. Kunne du ikke tatt en tlf og bare spurt igjen? Kanskje kunne du komme til en som ikke er fastlegen, men som i allefall kan ta blodtrykket og teste urinen?
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 26. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2010 Ja jeg ringte faktisk tilbake nå i sted, og fikk snakket med legen. Hun sa at de desverre ikke hadde tid, men om jeg følte meg uvell, så skulle jeg bare reise til sykehuset, så skulle hun ringe å si ifra at jeg kom. Foreløpig har jeg det helt fint. Ligger på sofaen og slapper av. Og vi har besøk av foreldrene til min kjære, så jeg er ikke alene. Tror jeg holder stand enn så lenge =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå