Gå til innhold

Nummenhet/prikking i hendene


krygh

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:-). De siste dagene har jeg vært nummen i hendene, spesielt høyre hånd og fingre. Jeg har over lengre tid hatt det på morgenen, men nå er det der hele tiden. Det prikker i fingrene, og det kjennes ut som hånda er mer kraftløs, på en måte...Merker at hendene er litt mer hovne generelt også. Er i uke 28 - flere som har opplevd tilsvarende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde det i forrige svangerskap, men ikke så tidlig. Fikk det vel ca i uke 33-34, og det forsvant ikke før 4 uker etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er veldig vanlig. Jeg fikk mye vann i kroppen ved første fødsel, og det gav seg utslag på hendene. Hadde planer om å bruke tiden før fødsel til å strikke... men det klarte jeg ikke. Denne gangen kjenner jeg ikke noe enda. Er i uke 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne en kombinasjon av vann i kroppen og begynnende carpal tunnel syndrome, der nervene som går gjennom en smal passasje i håndleddet blir skvist av økende vannmengde i vevet rundt. Ekkelt, men pleier å bli bedre når svangerskapet er over. Hvis du jobber med hendene (data, for eksempel) kan det være sykemeldingsgrunn, siden det kan bli betent og irritert - da risikerer du å ha det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...