Gjest Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Har gått av og på i hele dag.. Når jeg sier tak, kjennes det ut som det strammer seg veldig nederst i magen samt bak i ryggen. Hr tidligere i dag hatt litt blod i utfloden.. spurte litt tidligere om dette og fikk som svar at det kunne være tegningsblødning. Ringte føde avd på sykehuset jeg tilhører, men hun som tok tlf kunne bare meddele at det enten var tegn på infeksjon eller fødsel ( jaja, men hva skal jeg vente på? ) Hun sa jeg skulle komme inn om det ble rier ut av dette.. er dette starten på noe? Jeg er førstegangs og aner virkelig ikke hva jeg skal se etter og hva jeg skal overse.. på forhånd takk for svar. )
nutri Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 du skriver ikke hvor langt du er på vei, men kanskje det er fødel på gang? Min forrige fødsel begynte med tegningsblødning. Skjønte først ikke hva det var og ble bekymret fordi det var friskt blod (m/slim) da jeg var på do. Et par timer senere fikk jeg murringer helt nederst, som mensmurring. Kan ikke huske om jeg hadde kynnere også. (ikke mer enn vanlig hvertfall. Kynnere skal jo som regel gi seg om man skifter stilling eller beveger seg, og gjør som regel ikke vondt). Det tok seg opp etterhvert. Murringen ble til ubehagelige og så vonde menssmerter, og vondt i korsryggen. De varte litt også selv om jeg var oppe og beveget meg. Da skjønte jeg noe var på gang. Etterhvert kom det gjentagende slike smerter, altså rier, så jeg begynte å ta tiden på hvor lenge smertene varte og tiden imellom. Riene varte etterhvert lenger og lenger (og ble vondere!) og tiden i mellom ble kortere. For meg gikk hele prosessen fort; totalt 7 timer fra tegningsblødning til babyen var født. Denne gangen må jeg være forberedt på at det kan gå enda fortere. Skal ikke vente så lenge med å dra til føden, nei. Lykke til, uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå