Gå til innhold

Hva synes dere om ammesjal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et innlegg fra 2008, da var nesten alle imot å bruke ammesjal. Jeg derimot, ble overlykkelig over at en sånn innretning finnes! Har grublet veldig på hvordan det blir å måtte blotte brystet på cafeer og til og med på familiebesøk. Har veldig store pupper også, så jeg synes det er unaturlig å blottlegge dem. Passer nesten ingen ammeBH osv, og synes det blir mye dyrere å kjøpe masse ammetopper enn å investere i et ammesjal. Da kan jeg bruke vanlige klær og heller bare løfte dem opp når jeg skal amme. Uten at hele verden ser magen min..

Er det fortsatt tabu å bruke et slikt sjal, har liksom ikke lyst til at alle skal stirre.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også kjøpe et sånt et. Kan ikke fordra tanken på å vise frem puppene hver gang jeg skal amme...

Skrevet

Jeg ser ikke for meg å flagre med puppene mine men jeg vil heller ikke gjemme meg på do for å gi mat til ungen. Er det forskjell på bære- og ammesjal??

Skrevet

jeg valgte å investere i to gode ammebher og flere gode ammetopper. tror det har vært med på å gjøre ammingen så bra. ammet masse til 1 år gammel og morgen+kveld til 2 år. skal amme masse med de neste barna også, da blir ammesjal litt treigt. er nokk å fikle med ii starten og da er det deilig at det ikke er enda en ting å sjonglere med.

MEN det viktigste er å følge sin egen stemme. gjør som du vil. ingen kjenner deg og dine behov som nettop deg! lykke til!

Skrevet

Før første mann så tenkte jeg også at jeg ikke kommer til å blottlegge mine pupper til hvem som helst. Men dette ble bare helt naturlig etterhvert.

Amme-bh'ene kjøpte jeg billig på sparkjøp. Er veldig fornøyd med dem.

Men jeg har absolutt ingenting i mot ammesjal. Var ikke klar over at det var noe som heter det engang.

Hvis du føler for å bruke det, så gjør du det.

Skrevet

Ammesjal er et slags forkle man henger over puppen, magen og babyen mens man ammer. Det er en stor åpning øverst slik at man kan ha øyekontakt med babyen. Synes det virker veldig greit med det siden jeg sliter med å finne ammeklær som passer. Fint å høre at det ikke er så sterke meninger lenger, orker ikke å være kilde til noe kvinnesaksdebatt heller hver gang jeg ammer barnet, Synes at alle må amme når som helst og hvor som helst, har ingenting imot det, men selv er jeg blyg og ønsker ikke så mye oppmerksomhet. For jeg har nemlig skjult brystene (pga størrelsen) hele livet, og VET at enkelte har en viss interesse hvis de plutselig popper fram på besøk.. Hehe. Har bestilt et sort nøytralt på kvinneverden.no, og ser fram til å bruke det :)

Er forresten glad for at verden har kommet seg såpass langt at folk får gjøre som de vil! Det verste jeg vet er når mødre dømmer hverandres handlinger nord og ned.. Spesielt ang filleting :)

Skrevet

Har brukt ammesjal med begge mine barn, og synes det var en kjempepraktisk. Er heller ikke glad i å blotte meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...