ecila Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Når er det mulig å bli gravid igjen etter en fødsel? Og hvor lenge er det lurt å vente før man prøver? Er det viktig at kroppen er i gjenge igjen med regelmessige menstruasjoner før man blir fruktbar igjen?
Gjest Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Teknisk sett er det vel mulig å bli gravid igjen etter 4-5 uker. Men oftest får man ingen eggløsning mens man fullammer, og det er jo det første halvåret. Tror ikke det har noen innvirkning på graviditeten om du blir fort gravid igjen, men du _kan_ bli litt mer sliten og merke på kroppen at den ikke har fått innheta seg om du begynner prøvinga igjen.
maria isabell Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 annbefalt å vente minimum 6 mnd.... men det er lurt å vente 1,5 år der en ammer 1 år,har pause fra amming min 6 mnd før ny graviditet.... dette har eg lest mye om:)
2010 Mammaen Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Det er jo mulig å bli gravid rimellig raskt, men det er i følge ekspertene lurt å vente minst 18 mnd fra førrige fødsel til neste unnfangelse (men mindre enn 5 år). Dette for at mors kropp skal få komme seg igjen, og at sannsynligheten for at det går bra med fosteret er større. Det er økt sannsynlighet for å miste fosteret (sa, ma) og at fosteret ikke er friskt dersom befruktelsen skjer raskt etter en fødsel. Leste en veldig interessant artikkel om dette for ikke lenge siden. Tror det var på klikk.no/foreldre
mumtobe09&10 Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Jeg ble gravid igjen når førstefødte var 5 mnd. Jeg fullammet til hun var 6 1/2, så man skal ikke stole blindt på teorien om at man "ikke kan bli gravid så lenge man fullammer" Hun fyller 1 år i dag, og blir storesøster om ca 8 uker. Dette var ikke planlagt fra vår side, men visste jo også at det kunne skje da vi ikke benyttet noen form for prevensjon. Er selvsagt kjempeglad for ny graviditet, og er mentalt klar for (tror jeg) å bli tobarns-mamma. Selvom det virker som førstemann ble født i går, hehe. Merker at jeg er sliten i kroppen, men hvem er ikke det i uke 32. Det er nok ikke bare magen "sin skyld", da 1-åringen også flyr høyt og lavt til enhver tid. Jeg ville ikke gjort noe annerledes om jeg fikk valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå