Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Da sønnen min på 4 år kom til meg etter å ha vært to dager hos far i påsken, hadde han blitt klippet. Da jeg kommenterte det for far, slang han seg ned på gulvet og gråt. Far svarte at han nye samboer er utdannet frisør. Og at håret hans hadde vært dårlig klippet av meg. Så la jeg merke til at ha hadde små bloduttredelser under øynene, noe som kan komme hvis man har grått ekstremt kraftig, eller kjempet som om det gjaldt livet. Jeg klipper vanligvis håret hans med klippemaskin, kjapt og i flere omganger, da han er redd for hårklipping. Sønnen vår har vært vitne til at far har brukt vold mot meg, fra han ble født og frem til vi flyttet fra han for et år siden. Nå sier sønnen min til meg at pappa og den nye damen holdt han fast mens han ble klippet av damen. Og at han grått veldig og var redd. Så må han ha blitt holdt veldig fast da, og kjempet veldig. Nå har jeg av flere grunner gitt opp å få samarbeidet med far til å fungere kjempebra. Men dette er ikke akkurat hyggelig å høre at far håndterer sønnen vår på denne måten. Hva synes dere som leser dette, hva ville dere tenkt ?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Jeg få rett å slett helt vondt i magen jeg! Hvordan tør du å sende barnet ditt til en far som har vært voldelig mot deg? Du har jo ingen sikkerthet for at han ikke er det med sønnen deres, og det er jo ikke akkurat pent å holde fast en gutt på 4 år, for å klippe håret hans..... Nei, vettu hva, detta må du ta opp med noen, kontakte familievernkontoret eller barnevernet, å snakke med dem, ha et møte med dem! Hadde vært livredd for at det skulle skje noe mer alvorlig jeg... *nina*
noLadyjustME Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 hvis det ligger i barnefars historie at han har vert voldelig mot deg, og du nå er i tvil om hvordan sønnen din har det hos han, hadde hvertfall ikke jeg sendt han dit før det ble oppklart. Det er uakseptabelt å holde fast en stakkars liten gutt for hårklipp hvis han er oppriktig redd, stakkars lille. Hør på sønnen din, og følg ditt hjerte.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Enig med de to andre her.... ta kontakt med familievernkontoret og hør hva de sier. Dere har vel vært der før til mekling sikkert... Det blir nok lett "ord mot ord" og at du blir beskylt for å "overdrive", men jeg hadde villet tatt den kampen og dessuten er sønnen din såpass gammel at han kan fortelle det selv også. Ikke noe godt å høre at han ble holdt fast.... Ønsker deg masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Å tvinge et barn til noe det er livredd for som attpåtil gjøres av noen barnet ikke føler tillit til, grenser til psykisk mishandling! Ville definitivt ha kontaktet familievernkontoret, men først og fremst snakket med sønnen din og din ex, og vurdert å nekte samvær inntil videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå