Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier. Arbeidstid vil være fra 07 til 15 dagvakter og 1430 til 22 kveldsvakter. Når jeg har dagvakt tar mannen ungene om morgenen. Jeg får hentet de tidlig og vi får masse ut av resten av dagen. Når jeg har kveldsvakt tar jeg ungene om morgenen og vi får en rolig morgen. Resten av dagen til jeg skal på vakt kan jeg slappe av, gjøre husarbeid, handle det nødvendige, gå til frisør etc. Ting som man må gjøre av og til. Arbeid hver 3.helg innebærer at jeg også har fri dager midt i uken, og kan levere unger sent og hente tidlig, samt at jeg får gjort mye midt på dagen. Nå har jeg ikke begynt å jobbe som sykepleier, men er det noe jeg har misforstått her?? Synes det virker greit jeg. har jo vært i praksis i mange uker og ser ennå ikke at det er så mye negativt.
Aliena Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Jul, påske, nyttårsaften, 17.mai. Da er det rimelig negativt å jobbe turnus.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Jeg synes at man etterhvert blir sliten av det, jobbe til 22 eller 23 på kvelden, hjem og kobble av litt, legge seg og så opp grytidlig igjen. fint med de fridagene i uka, men utrolig kjedelig å jobbe helgen, man føler liksom at alle andre har fri og at man går glipp av så mye. Veldig kjipt å jobbe høytider som jul, påske, 17 mai osv, spesielt hvis man har barn.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 ja når du sier det på den måten så..hehe. Jeg håper å få jobbe på kirurgisk avdeling jeg da. Lavaktivitet i ferier
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Som flere nevner, negativt: jul, nyttår, påske, netter.... hate it! Derfor skal jeg skaffe meg ny utdanning nå.