Gå til innhold

Noen andre som er tidvis alenemor?


2.gangsgravid

Anbefalte innlegg

Mannen min jobber 4 uker borte og er hjemme i 4 uker. Vi har ei nydelig jente på 19mnd. Jeg er da alene mamma med henne 4 uker i slengen, og det har gått bra hittil, men nå som jeg er blitt gravid igjen så merker jeg at det begynner å bli tungt. Jeg har nå begynt å bli trøtt og kvalm hele dagen.I tillegg har jeg 100% jobb, med en reisevei på 1 time.

Dette fører til at jeg ikke har energi igjen til noe som helst, og huset ser ut som et bombenedslag :P

 

Er det flere som kjenner seg igjen? Noen tips mot kvalmen som funker?

Godt å få skrevet det ned i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær stolt av deg selv! Dette er fantastisk - og du klarer det!!!

 

Ikke vær redd for å be om å få sykemelding/redusert arbeidstid når han er borte i allefall - slik at du kommer deg til hektene...

 

Mot kvalmen har jeg bare ett tips: Ingefær.

Har ikke fått sjekket det skikkelig om det er ok å ta, men jeg ser ingen grunn til hvorfor det ikke skulle være det.

Jeg har tørket ingefærot som jeg rasper i et glass med vann/saft/te - funker til en viss grad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket opp i flere kilder - og ingefær kan brukes. :)

Opptil 1 gram for dagen ( hvilket høres lite ut, men faktisk er ganske mye) av ren tørket pulverisert ingefær.

 

Godt i mat uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seabands fungerer også til en viss grad. Jeg er kvalm stort sett hele dagen, men med seabands er jeg bare uvel, så det er verdt et forsøk. :) Er mektig imponert over deg, og som gakkeliten sier: ikke vær redd for å be om redusert arbeidstid/sykmelding hvis det blir for mye for deg, det er slett ikke noe nederlag eller utnytting av ressurser, men kanskje en nødvendighet for å klare hverdagen.

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kjenner med VELDIG godt igjen. Er i samme situasjon som deg.

Jeg har også en mann som jobber 4 uker på sjøen og er hjemme 4 uker. Vi har en liten snupp på 2 år som ønsker masse oppmerksomhet. :-)

Er nå 7+2 og er ganske så trøtt og småuggen om dagene. Ikke sånn kjempekvalm, men litt uggen hele dagen. Og energi nivået er på bånn.

Helt utkjørt etter en dag på jobb. Jobber 100%, men har ikke 1 times kjøring da, kun 10 min.

I tillegg er vi begynnt på husbygging, jeg begynner i nyjobb neste uke. Blir noen spennende mnd fremover. :-)

Sambo reiser på jobb i morgen, så jeg er ganske spent på hvordan disse 4 ukene alene hjemme med mini blir. Men man overlever vell.

Ser frem til å passere uke 12 slik at energien forhåpentligvis kommer tilbake igjen.

 

klem til deg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtte, det varmer! Det hjelper litt at mannen min nå prøver å få seg en ny jobb, det var vi enig om at han skulle gjøre før jeg ble gravid. Det er ikke lett å få seg ny jobb, men nå ser det lovende ut :)

 

Er nå kommet til 6+4 og kvalmen og trøttheten har virkelig begynt å komme. Jeg prøvde på ingefær men ble kvalm bare av lukten :P nå har jeg sett at det finnes i tablett form så det skal jeg prøve. Ellers har jeg med meg matpakke hvorenn jeg går slik at jeg kan ta meg en matbit så fort magen romler og jeg slipper å bli kvalm. Vil tippe at de på jobben begynner å lure snart fordi jeg støtt småspiser :P

 

rm83 &Heine& #spire#: du har virkelig nok å drive med! Ser frem til å passere 12 uker jeg også. Syns å huske at jeg "slappet" litt mer av sist, da den grensen var nådd. Da kan man fortelle det til hele verden med en bedre sikekrhet enn om man forteller det nå.

 

klem til dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...