Gå til innhold

Må dele litt bekymring...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har foreløpig termin 10.desember, venter nummer to. Har ei jente på 14 mnd fra før. Grunnen til min bekymring er at jeg på onsdag var med i en liten bilkrasj. Jeg kjørte, og veslesnuppa satt bak. Det ble bråstopp foran meg, og jeg hadde ikke sjans til å stoppe for bilen foran. Vi kjørte i 50km/t, så det smalt ganske, men alt gikk heldigvis bra med snuppa mi, og jeg fikk en liten nakkesleng. Men nå er jeg jo klart bekymret for den lille spiren i magen min, da beltet strammet over blæren da det sa pang. Jeg har vært på to legesjekker, men ingen har sjekket meg gynekologisk eller med ultralyd. Fikk beskjed om at hvis det var noe galt, så ville det skjedd første døgnet. Og jeg har jo følt meg i fin form (ikke noe utover morgenkvalmen som jeg har hatt hele tiden, kan vel egentlig kalle det hele-dagen-kvalmen, hehe:).

Jeg håper jo ingen har vært borti en sånn episode, men er det noe råd eller erfaringer dere kan dele, hadde jeg satt stor pris på det. Får man f.eks tidlig UL hvis man vil det?

 

Godt å få delt denne episoden med noen, mulig det også hjelper på engstelsen.

 

Hilsen en smule bekymret, men ikke så bekymret at det går ut over noe/noen.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt en privat ultralyd jeg! Alt er sikkert i orden, men ingenting er vel værre enn å være bekymra??

Masse lykke til, det går helt sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ingen erfaringer, men jeg har hørt at bilbeltet ikke utgjør så stor fare for fosteret. Trygg trafikk for eksempel sier at det ikke er nødvendig å bruke en sånn gravid-dings som trekker beltet ned under magen.

 

Dessuten er fosteret utrolig godt beskyttet, der det svever rundt i vannballongen sin. Spesielt nå som det er så lite og har kjempegod plass!

 

En annen ting: jeg har også termin 10. desember og har ei jente på 14 mnd fra før. Bare et morsomt sammentreff :-P

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk jenter :) skal nok høre om jeg får en ul på 3mnd kontrollen. Enda godt jeg ikke var lenger på vei får man si!

 

Imami, så gøy! Det var litt av et sammentreff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...