Gå til innhold

Hva er deres drømmejobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom dere kunne valgt helt fritt uten tanke på om dere er kvalifisert til å få jobben eller ei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scenetekniker, rekvisitør, forfatter eller kokk.

Min aller største drøm er å kjøpe en stor falleferdig finca i innlandet et sted i Spania, restaurere det og drive et lite pensjonat med egen restaurant, egenprodusert vin og mat. Hmmmm. Det har jeg drømt om i sikkert 20 år snart. Håper jeg får realisert drømmen en dag...

Skrevet

Statsråd, f.eks i Helse- og sosialdepartementet

Gjest Tale30
Skrevet

Å organisere frivillig arbeid. En jobb jeg sannsynligvis får nå :)

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å være eiendomsmegler, men all kvelds- og helgejobbingen lar seg dårlig kombinere meg å ha flere små barn..

Kunne også godt tenke meg å være arkitekt. Men desverrre helt uaktuelt å sette seg på skolebenken for å få en så lang utdannelse gitt. Skulle tenkt på det da jeg var 19!

Skrevet

Ikke for å være gledesdreper Tale, men den jobben har jeg hatt, og det var pyton. Man vil gjerne gjøre en god jobb for brukerene, men har så lite å tilby, både av lønn og goder, at det er vanskelig å rekruttere frivillige, og endel av de frivillige man faktisk finner, skulle nærmest hatt hjelpetiltak selv.

Selv kunne jeg tenke meg å være skrankeadvokat, av den giftige sorten.

Skrevet

MIn drømmejobb er å ha en jobb der jeg har fri i alle helger og helligdager, har overskudd til å nyte familieliv og hobby. Ingen netter, ingen kvelder. Med ok folk rundt meg, og ingen bekymringer etter arbeid. Så jeg skal bytte jobb snart.

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym :20:59

Det kommer el helt an på hvem man jobber for, i hvilken sammenheng og hva prosjektet dreier seg om. Den jobben jeg har fått beskjed om a jeg sannsynligvis får, men som jeg ikke har skrevet under kontrakt på enda, er ekstremt spennende, og under ordnede forhold. Det vil være en jobb som vil komme til å hjelpe mange mennesker, og det i seg selv er verdifullt for meg. Jeg er engasjert i frivilighet selv, og det å kunne jobbe med det på heltid er en drøm som kanskje går i oppfyllelse nå :)

Skrevet

Tale; jeg jobbet i kommunen, så forholdene var jo rimelig ordnet:)

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym 21:39

Det var de jo da :) Jeg tviler ikke på at jobben er utfordrende, men som sagt så er dette prosjektet ekstremt spennende. Det kan selvfølgelig være at jeg ikke klarer å sette meg inn i hvordan det vil bli, men jeg har tro på at mitt engasjement vil gjøre det litt lettere :)

Det er jo enkelte områder som er enklere å rekruttere frivillige til enn andre, også har det vel med hvilke fremgangsmåter man bruker for å nå folk. Jeg har jobbet som frivillig selv, og det har ikke vært noen mangel på mennesker som vil gi en hånd. Jeg er alle fall kjempetakknemlig hvis jeg får sjansen til å prøve meg som ansvarlig for deler av frivilligheten i byen jeg bor!

Skrevet

Lykke til iallefall! Du har fått en viktig jobb, og jeg håper virkelig du kommer til å trives!

Gjest Antarctica
Skrevet

Den jeg har!

Men om jeg skulle skifte, ville jeg laget dokumentarfilmer. Klipping interesserer meg.

Skrevet

Safariguide i Tanzania, eller drevet en b&b på enten Zanzibar eller på Jamaica

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym 21:53

Jeg har jo ikke fått den enda da, men tusen takk :)

Det er en kjempeviktig jobb ja, og jeg skjønner virkelig at den kan tappe folk for det engasjementet de har i starten. Man VIL så mye, men det er ikke lett å engasjere mennesker i en travel hverdag. Rammene rundt dette prosjektet er nyskapende og jeg vil få mye fagkompetanse på et område jeg har interesse men ikke så mye kunnskap.

Lykke til med advokatdrømmen da :)

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg kunne forresten ønske at jeg kunne kombinere arbeid innen frivillighet med å være fotograf. Jeg elsker virkelig å ta bilder!

Skrevet

...Fotograf er en annen ting jeg virkelig kunne tenkt meg. Var så dum at jeg takket nei til å gå i lære hos en kjent kvinnelig fotograf i Oslo da jeg var 23. Angrer på det enda....

Skrevet

Ambulansearbeider! (og det er jeg så heldig å være nå, utrolig meningsfull jobb! Ja, dårlig betalt, men jeg klarer meg alene likevel).

Ellers må jo en jobb som involverer reising jorden rundt og lage reportasjer fra de ulike stedene være en drømmejobb!

Har bodd mange år i Asia og skulle likt å sett resten av verden også!

Skrevet

lærer.. og det er jeg.. kan ikek tenke meg et bedre yrke (for meg). KJenner på det hver dag at jeg virkelig har valgt rett..

Skulel jeg vært noe annet måtte det bli professor i matematikk lller fysikk.. Da med en foreleser-stilling ved univeristet eller høgskole..

Skrevet

Fotograf og healer/livsveileder! Men bare totalt 50%.. vil være hjemme med barn 50% av tida og:)

Skrevet

Ambulansesjåfør :) Og den jobben er jeg så heldig at jeg har alle rede :)

Skrevet

Og hvis jeg ikke skulle vært ambulansesjåfør ville jeg jobbet for SPCA :)

Hilsen 22:24

Skrevet

Er det ikke ambulansearbeider? Og ikke "sjåfør"? Kjører du kun bilen du da? Trodde ikke det fantes "sjåfører" lengre, men at alle som jobber i ambulansen må veksle på å kjøre og ta seg av behandling?

Skrevet

skuespiller eller kles designer

Skrevet

Låtskriver kanskje:) Hadde også vært stilig å være The Queen of rock! Men sceneskrekk er vel ikke så bra å ha, da.

Ellers elsker jeg å være barnehageassistent. Jeg har ikke lyst å være pedagog eller førskolelærer. Hvert fall ikke enda, for jeg vil ikke ha det ansvaret nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...