Anne-B. Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 "PAAAAAAAPPAAAAA! Lillesøster har bæsja i badekaret!" Fryktelig fornøyelig, spesielt siden jeg ikke har kveldsstellet i kveld. And now over to something completely different: Jeg har kjøpt en Rhododendron i dag! Og to løker til orientalske kongeliljer. Nå skal jeg bare finne ut om jeg kan sette dem i potte og sette den ut allerede nå, eller om jeg bør vente. Står sen høst eller tidlig vår på pakka, og schizofren april (NÅ er det vår! Neida, det er det ikke. Mennnnnnnnåh! Er det vår... Nehehei. Nå da? Nope) med veksling mellom snø og skyfri himmel, må vel kunne gå for tidlig vår?
Gjest sug lut Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Hahaaaa, da er det bra det er pappadag, ja. Jeg er forresten traumatisert for livet etter min lillebror la sju meter kabel da vi bada sammen som 2- og fireåring. Jeg har ting som bor i potte året rundt, og det er ikke isolerte potter, så jeg har gravd ned hele potta i et bed over vinteren. Nå har endelig telen gått nok til at jeg fikk pottene ut av jorda igjen, og de står nå og tiner og godgjør seg og ser ut til lå ha det aldeles utmerket. Men du bør akklimatisere over noen dager - sett dem ut når det er sol og ta inn om kvelden. Schizo-april, ja! Jeg venter bare på vår-eksplosjonen. Det er fortsatt snø over halve plenen.
Anne-B. Skrevet 26. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2010 Hiv o´hoi. Ikke sikker på om det var kabler eller floaters det var snakk om her, lillesøster var i alle fall totalt uten skam for det inntrufne. Tror hun så det på lik linje med en god vits, om jeg skal dømme ut fra latteren. Jorda har vel isolert litt da? Men tele er jo ganske heftige saker sånn sett, så det må jo bety at de tåler litt, men da er det gjerne etablerte planter det er snakk om. Bare litt redd for at de skal begynne å spire for mye om jeg planter dem i jord og har dem inne, men det regulerer vel seg selv uansett. Fikk i alle fall råd om å ta inn rhododendronen om jeg ikke hadde fiberduk å dekke den til med om natta. Vet ikke om jeg skal sette den ut nå, har kommet et centimeters tykt lag med snø i løpet av formiddagen. Ubestemmelig periode nå, virkelig. Det drypper av takrenne og trær, mens det laver ned. Og jeg vil heller tenke på hage og planter, enn musikk og globalisering. No peace for the wicked.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå