Gå til innhold

Hva legger dere i uttrykket å klå på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

regner dere også å holde på/rundt, stryke på ex rygg, sitte på fanget stryke på lår, også som å klå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. ikke å stryke og holde rundt.

Skrevet

Hvis det er uønsket så er det definitivt klåing ja.

Skrevet

Å klå på, er for meg at noen tar på, beføler rumpe, kjønnsorgan, bryster. Intime områder..

Skrevet

kommer ann på situasjonen

Skrevet

Hvis mottaker ikke ønsker handlingen så kan nesten hva som helst av kroppskontakt som er ment godt, men som ikke ønskes, karaktiserer som "å klå på". Ønsker mottaker handlingen rommer "å klå på" noe forførerisk, opphissende, sensuelt og gjerne seksuelt.

• 7 år senere...
Skrevet

Kjæresten min spurte meg om hva jeg hadde gjort om han hadde begynt å klå på meg så ville se hva det skulle bety liksom.

Skrevet

Å klå på er vel egentlig det samme som å ta på. Men når jeg ser eller bruker uttrykket tenker jeg at det er gjentatt berøring som man ikke ønsker der og da, eller så kan jeg bruke det om jeg har folk rundt meg som må ta på hverandre hele tida, sånn at det egentlig blir slitsomt å være sammen med dem. Det er et litt negativt ladet ord for å ta på enten vi snakker om andre mennesker, dyr eller ting. 

Skrevet

Å håndhilse, eller å ta rundt noen for å gi en klem (og så slippe taket etter et par sekunder) er ikke å klå. Heller ikke å klappe på skulderen, eller berøre arm/hånd lett. 

Men all berøring som enten er på feil sted, feil kroppsdel, feil situasjon eller feil relasjon kan oppfattes som klåing. Å få en klem kan bli helt feil dersom du får den av sjefen eller en du ikke kjenner, eller av en du har en dårlig relasjon med. Å ta på noens hånd eller skulder er ikke tabu, men hvis du fortsetter i mange sekunder, kan du komme til å tråkke over andres intimgrenser. Å kysse en person kan være helt rett fordi det er rett person (ektefelle/kjæreste), men kan bli helt feil hvis situasjonen rundt ikke åpner for intimitet. Å f eks kysse i begravelse er upassende. Jeg hadde også en eks som ville kysse meg i en hel del kleine og upassende situasjoner bare fordi han ønsket å markere at han "eide" meg. Hel forferdelig...

Anonymkode: e1cdd...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...