Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Min 4 år gamle datter sliter litt med bæsj......... det er ofte friskt rødt blod når jeg tørker henne. Prøver å gi henne fiber, og drikke. Synes ikke bæsjene ser så hard ut heller jeg da, men det kommer blod nesten hver gang jeg tørker henne etter at hun bæsjer. Så, what to do??
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 siden jeg selv ikke vet hva man skal gjøre, så ville jeg kontaktet lege.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Du skal ALLTID kontakte lege når det er blod i avføringen til barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 trenger ikke ta me til lege forde. Litt rødt friskt blod på papiret v tørk betyr bare at hun har en liten sprekk.....innenfor åpningen bare. dessuten, hva kan legen gjøre da???
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 hva kan legen gjøre? er du helt tett i pappen eller? Blod i avføringen kan tyde på alvorlige tilstander, og trenger slett ikke være pga en liten sprekk i åpningen. Det KAN skyldes det, men det KAN også skyldes andre og mer alvorlige ting.. Det legen kan gjøre er å UNDERSØKE og evt utelukke alvorlige tilstander hos barnet. Gå til legen!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Etter at hun har bæsjet? er blodet tilblandet i avføringen eller er det fra sprekken pga sår? dette er vesentlig å finne ut av.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Ta jenta di med til legen i stedet for å la oss synsere her inne komme med liksomdiagnoser. Sikkert ingenting, men best å sjekke det på legekontoret og ikke på dette nettstedet.
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 server svisker og yoghurt, og se om det ikke bedrer seg
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 HI her. Ja mulig jeg er tett i pappaen, men du trenger ikke skrive slikt. Det er ikke særlig snilt. Vel, det er litt vanskelig å se på selve bæsjen da, for den ligger jo langt neddi do, jeg har ikke tenkt på å ta den opp heler må jeg ærlig innrømme. Det er jo litt friskt rødt på papiret ved tørk. Hun har vert litt hard i magen, har prøvd med Dulphalac, og da ble bæsjen mykere og noen dager det ikke var blod på papiret. HAr tengt litt på dette med legen, men altså, når ikke engang JEG når studere rumpehullet.....jeg spør jo om å få se, men dersom jeg får kranglet og eller forhandlet meg frem til å få se, så kniper hun sammen så snart jeg kommer nær. -Ergo jeg får ikke se skikkelig. Hun kan ligge på gulvet mens jeg vasker henne, men å få bøyd annsiktet mitt så nært at jeg får se detaljer rundt endetarmsåpningen, det her HEILT umulig. Hvordan i all verden skal legen kunne få lov å se? Det er jo ikke en finger eller ett kne vi snakker om, men endetarmsåpningen til en 4 åring...... Skal vi tvinge da, forgripe oss, føler det er som ett overgrep også da. Javel, jeg er kanskje tett i pappen så du så hyggelig påpeker, men jeg aner ikke hva en lege evt kan gjøre, for jeg kan ikke tenke meg at legen på noen måte ever får komme i nærheten av rompa hennes. Husk hun er 4 år og har vert hos lege 1 gang, da var ho 15 måneder........ Hun har aldrig sett legen før...........
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Jeg hadde samme problemet når jeg var mindre og helt til langt oppi tenårene. Hos noen så ligger blodårene tettt opptil huden,og huden er tynn. Jeg revnet litt hver gang jeg bæsjet, og blødde litt. Fikk salve fra apoteket, datidens alcos anal.Den kan du kjøpe reseptfritt. Om ho er redd,så kan hun jo smøre seg selv? Kremen skal inn i rompa altså. Du kan også gi henne malt eller laktulose for å myke bæsjen hennes. Jeg fikk også lett hemoroider, som ett tips til fremtiden;-) På meg er det bare blitt bedre med årene,men analsex er utelukket her. Men nå er ikke det ett problem heller da,hehe
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Friskt blod i avføring er sjeldent farlig. Det er om det er gammelt mørkt blod at man MÅ kontakte legen, da kan det tyde på problemer lenger oppe i tarmsystemet. Sliter selv med blødninger av og til og det er ikke farlig, skyldes veldig hard avføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå